تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
۰
کد مطلب : ۲۱۱۱۲

۹۱ هزار هیئت مذهبی در کشور شناسایی شده است

۹۱ هزار هیئت مذهبی در کشور شناسایی شده است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حسام سیروس در جلسه شورای راهبردی معاونان و روسای موسسات تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: از این تعداد هزار و ۳۵۰ هیئت مذهبی در این استان فعال هستند.

وی با اشاره به تفکیک این هیئت ها از سوی سازمان تبلیغات ادامه داد: هیئت های مذهبی فعال کشور براساس جنسیت، شهر و روستا، قشری (دانشجویی و دانش آموزی)، کیفی (معیار و شاخص) و... تفکیک می شوند.

معاونت اداره کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های این سازمان برای تشکل های فعال کشور تصریح کرد: تبلیغات اسلامی خیز خود را برای ایجاد مدیریت تعاملی در حوزه تشکل ها برداشته است.

وی تداوم ارتباط و جلسات با موسسات و تشکلها را یکی از تاکیدات سازمان برای دستیابی به مدیریت تعاملی برشمرد و متذکر شد: هم اکنون اصل تعامل در رده های بالا دستی ایجاد شده و ثمرات آن را در عملکرد سازمان و تشکلها شاهد هستیم.

سیروس با بیان اینکه در مجموعه های پایین دستی ارتباط عمیقی وجود ندارد، عنوان کرد: استقلال عملکردی آنها تعاریف مجزایی از تعامل دارند، اعتقاد داریم که گروه های هدف باید به سازمان نزدیک شوند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه دینی را باید با زبان هنر بیان کرد، یادآور شد: حوزه هنری باید ظرفیت ها و تخصص های خود را در اختیار موسسات و مراکز سازمان قرر دهد، چراکه محور همه تعاملات استفاده از ظرفیت های مراکز و موسسات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه حوزه هنری، دارالقرآن، اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی، خبرگزاری مهر، مدارس صدرا، جمعیت زنان فرهیخته، کانون مداحان و... را از دستگاه های زیر مجموعه این سازمان برشمرد و تصریح کرد: براساس مدیریت تعاملی باید ارتباط مجموعه های تحت پوشش افزایش یابد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده ادامه داد: البته این ارتباط هم اکنون به صورت دو جانبه و سه جانبه در مجموعه های مختلف تحت پوشش سازمان وجود دارد، اما باید ارتباط تعاملی را در سطح کلان در بین این مجموعه ها شاهد باشیم.

این مسئول استان اردبیل را در این زمینه موفق دانست و با بیان اینکه مجموعه های تحت پوشش این سازمان در اردبیل به دلیل ارتباط و مدیریت تعاملی مطلوب از موفق ترین مجموعه های کشوری هستند، یادآور شد: چنانچه دارالقرآن اردبیل در شش سال اخیر جزو سه استان برتر بوده است.

وی با اشاره به موفقیت خبرگزاری مهر استان اردبیل به‌عنوان یکی از زیرمجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: این مجموعه امروز به یکی از موثرترین منابع خبری استان تبدیل شده و نقطه قوتی برای سازمان تلقی می‌شود.

ستوده موسسه اطلاع‌رسانی تبیان را با در اختیار داشتن پنج سایت تبیان، مکتب تعزیه، گفتمان دینی، جمعیت زنان فرهیخته و IDO از دیگر مجموعه های موفق سازمان دانست و عنوان کرد: تبیان اردبیل مقام دوم کشوری را در زمینه تعداد و پرداخت خبر دارد.

وی مدارس صدای اردبیل و مشگین شهر را نیز با قبولی دانش آموختگان در دانشگاه های معتبر کشور موفق ارزیابی کرد و افزود: این مراکز و موسسات دوشادوش سازمان کار می‌کنند تا واگذاری کار به تشکل های مردم نهاد را در سازمان متجلی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در عین حال خواستار ارتباط بیشتر این موسسات و مراکز با سازمان و نیز با یکدیگر شد و اضافه کرد: این می تواند در تحقق اهداف سازمانی و برنامه و سیاستهای تعیین شده موثر باید و ما در این خصوص تلاش می‌کنیم.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما