تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۱۳۱

اولين كاروان پيرغلامان حسيني وارد اهواز شدند

اولين كاروان پيرغلامان حسيني وارد اهواز شدند
اولين كاروان مهمانان خارجي اجلاس بين‌المللي پيرغلامان حسيني با حضور ۱۶۰ نفر از طريق فرودگاه وارد اهواز شدند و مورد استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان قرار گرفتند.

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از ۲۳ تا ۲۴ مهرماه در شهر اهواز برگزار می شود. افتتاحیه این اجلاس روز چهارشنبه صبح و مراسم اختتامیه آن پنج شنبه بعداز ظهر در مهدیه امام خمینی(ره) اهواز بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

دوازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور مداحان، شعرا، پژوهشگران، محققین، علما و نویسندگانی که آثاری را با موضوع عاشورا و کربلا تولید کرده اند، برگزار می‌شود؛ تجلیل ازپژوهشگران، مداحان و مرثیه سرایان برجسته از بخش‌های دیگر دوازدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) است.

روز سه‌شنبه ۲۲ مهر مراسم بدرقه پیرغلامان در شهر تهران طی مراسمی در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد و در اهواز نیز اقشار مختلف مردم به استقبال این افراد خواهند آمد. اجلاس امسال با حضور بیش از هزار نفر از مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۲۲ کشور جهان برگزار خواهد شد.

در این دوره بیش از ۹۰ نفر مداح، ذاکر و پژوهشگر عاشورایی از کشورهای هندوستان، افغانستان، کویت، بحرین، عربستان، عمان، عراق، کلمبیا، ترکیه، تایلند، تونس، آلبانی، تاجیکستان، آذربایجان، لبنان و غيره است که ۱۵ نفر از آنان مورد تجلیل قرار می گیرند همچنین متولیان آستان‌های مقدس نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و آستان قدس رضوی نیز حضور دارند.

مجموعا ۶۷ نفر در این دوره از اجلاس مورد تجلیل قرار می گیرند که از این تعداد ۱۵ پژوهشگر و مداح بین‌ المللی، ۱۶ مداح و ذاکر از داخل کشور، ۵ هنرمند، فیلمساز، ناشر و شاعر، ۲ مداح جوان، یک بانوی پژوهشگر و ۱۸ تن از مداحان، پژوهشگران و پیرغلامان خوزستانی هستند.

همچنین امسال سبک عزاداری مخصوص شهرستان بهبهان در استان خوزستان با نام "سه‌سنگ" و سبک ویژه حاج صادق آهنگران توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت ملی می‌شود.

شبکه های رادیویی قرآن، اهواز، ایران، شبکه های تلویزیونی قرآن و معارف و سیمای خوزستان به طور زنده مراسم افتتاحیه و اختتامیه را پوشش می دهند. همچنین شبکه برون مرزی الاهواز و شبکه های عراقی نیز در این دوره به پوشش اخبار و رویدادهای اجلاس تجلیل از پیرغلامان می پردازند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما