تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۱۱۴۳

مداحان حسینی راهنمای فرهنگ اسلامی هستند

مداحان حسینی راهنمای فرهنگ اسلامی هستند
عبدالحسن مقتدايي صبح امروز در مراسم دوازدهمين اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني كه در مجموعه ورزشي امام رضا (ع) اهواز اظهار كرد: پيرغلامان حسيني به استاني وارد شده اند كه مطهر و مزين به خون شهدايي است كه با تبعيت از مولاي خود امام حسين (ع) با عاشورا هم پيمان شده و در نهايت به مقام شهادت نائل شدند.

وي افزود: امروز شاهد اين هستيم كه سرزمين دروازه ورود تشيع به كشور ميزبان مبلغان فرهنگ غني و پربار عاشورا است.

استاندار خوزستان تصريح كرد: در تاريخ حوادثي اتفاق مي افتد كه ماندگار هستند و از آن جمله عاشوراي حسيني است كه اوج و فراز اسلام است كه از امر به معروف و نهي از منكر امام علي آغاز و به شهادت امام حسين ختم مي شود.

مقتدايي خاطرنشان كرد: آثار باستاني با گذشت زمان ارزش پيدا كرده و بنا بر ارزش برای هدايت گردشگران فعاليت هاي زيادي از جمله نصب تابلوهاي معرفي و قرار دادن راهنما انجام مي شود كه در تاريخ اسلام هيچ مسئله اي برجسته تر و مهم تر از عاشورا و فرهنگ آن نيست.

وي يادآور شد: اين فرهنگ كه آثار تاريخي به جا مانده از اسلام است توسط راهنماياني هدايت مي شود كه همان مداحان حسيني هستند و بايد به جستجوگران تاريخ اسلام اين فرهنگ غني را انتقال دهند. در حقيقت علائم راهنمايي اين جستجوگران همان پرمغز و پرمحتوا بودن ادبيات عاشورايي است و بايد به گونه اي باشد كه براي همه اقشار قابل درك و فهم باشد.

 در اين مراسم يك نماهنگ مرتبط با عاشورا پخش شد كه حال و هواي مراسم و حاضرين را حسيني کرد.

گفتني است، اين مراسم چندسالي است كه براي نكوداشت مداحين عاشورا تحت عنوان اجلاس پير غلامان حسيني برگزار مي شود كه اجلاس سال جاري به درخواست مقامات، مردم و مداحان محلي خوزستان در اين استان برگزار مي شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما