تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
۰
کد مطلب : ۲۱۱۴۵

کربلا امتداد جاویدان واقعه غدیر است/ مداحی ها بر اساس اخلاص باشد

کربلا امتداد جاویدان واقعه غدیر است/ مداحی ها بر اساس اخلاص باشد
آیت الله عباس کعبی شامگاه سه شنبه در مراسم استقبال از پیرغلامان حسینی که در یادمان بین الحرمین اهواز برگزار شده بود اظهار کرد: خوزستان به علت دروازه ورود تشیع بودن و رخ دادن اتفاق مهمی مثل جنگ در آن جای جایش هیئت، حسینیه و خاک کربلا است و افرادی که وارد این استان می شوند باید بدانند که بابت این خاک خون هایی همانند واقعه کربلا ریخته شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در اهواز عنوان کرد: باید از تلاش های علی لاریجانی رئیس سابق و عزت الله ضرغامی رئیس فعلی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری و راه اندازی این اجلاس مهم تقدیر کرد زیرا تجلیل از ذاکران اهل بیت حتی در زمان خود اهل بیت نیز صورت می گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اشک باید هدفمند از چشمهای مردم سرازیر شود تا باعث تلطیف قلوب و کاستن از مشکلات باشد زیرا اشک نکته پیوند عقلانیت، معنویت، عدالت‌خواهی، عشق، محبت، رحمت و احساسات پاک انسانی در کنار رشد، تعالی و طراحی برای تمدن انسانی است.

آیت الله کعبی همچنین ادامه داد: البته اشک نباید به صوت منافقانه روی گونه جاری شود زیرا اشک منافقانه با واکنش های جسمی و با دستور مغز انجام می شود ولی اشک واقعی از روی اخلاص، با جوشش قلب از چشم خارج می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه واقعه کربلا امتداد جاویدان واقعه غدیر خم است عنوان کرد: در واقع انقلاب اسلامی ما به رهبری امام خمینی(ره) نیز امتداد کربلای حسینی بود ولی این بار این واقعه به یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران تبدیل شد و زمینه ساز ظهور تمدن حسینی و علوی در قرن بیستم شد.

وی عنوان کرد:‌ رسالت و نقش ذاکران در ۳۵ سال گذشته بی بدیل بوده به ویژه آنانی که توانستند با الهام از انقلاب اسلامی و آمیختن معارف اهل‌بیت (ع) و دفاع مقدس هویت جدیدی را به ملت ایران ارائه دهند؛ این هویت ناشی از محبت اهل بیت (ع) و دفاع مقدس تبدیل به مقاومت اسلامی شد.

آیت الله کعبی با یادآوری نقش تاثیر گذار مداحان و ذاکران اهل بیت در مدتی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت در خصوص نزدیک کردن قلب های مردم ایران به اهل بیت و معارف اسلامی بیان کرد: ذاکران اهل بیت ‌(ع) می توانند نقش بی نظیری در تحقق حیات طیبه و هدف متعالی نظام اسلامی با اقتدا به رهبرمان، ذاکر بزرگ اهل بیت (ع) و جانباز حسینی (ع) امام خامنه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان ضمن توصیه به مداحان و ذاکران اهل بیت به تبیعت از سخنان گهربار مقام معظم رهبری در مداحی های خود اظهار کرد: مداحی ها باید بر اساس اخلاص باشد و در آن واقعیت های واقعه مهم کربلا برای مردم تبیین شود تا مردم در حین حضور در مراسم به برکت عزاداری سالار شهیدان با معارف اصلی و اساسی اهل بیت آشنا شوند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما