تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴
۰
کد مطلب : ۲۱۱۴۷

همایش استانی مداحان گلستانی برگزار می شود

همایش استانی مداحان گلستانی برگزار می شود
حجت الاسلام جواد نجفی با بیان این که این همایش با حضور مداح پیشکسوت "غلامرضا سازگار" در مسجد امام باقر (ع) واقع در لشگر۳۰ بر پا می شود، درباره هدف برگزاری اولین همایش استانی مداحان گفت: هدف این همایش آشنایی مداحان با مباحث آموزشی مداحی و ارتقای دانش مداحی مداحان ، آماده شدن برای ماه محرم و آشنایی با آسیب های احتمالی در مراسم مذهبی است.

وی با تاکید بر این که کلاسهای تئوری مداحی در ایام سال به صورت مستمر برگزار می شود، افزود: وقتی تاثیرات این همایش را با برگزاری کلاسهای آموزشی بررسی می کنیم متوجه می شویم که این برنامه ها موجب آشنایی مداحان با مباحث آموزشی، منابع مذهبی و مقاتل است.

وی علاوه بر این موضوع ، برگزاری برنامه آموزشی را موجب یاد آوری اخلاق مداحی دانست.

حجت الاسلام نجفی درباره تاثیر مداحان در جامعه گفت: اگر مداحان با مداحی های مختلف آشنا بشوند تنها خود را نمی سازند بلکه موجب بلوغ مردم نسبت به ائمه اطهار (ع) نیز می شوند.

وی یکی از اصل های مهمی که مداحان باید به آن توجه کنند را انتخاب اشعار مناسب و استفاده از مقتل های معتبر دانست و بیان کرد: اشعاری که در مجالس مذهبی و دینی استفاده می شود باید دربردارنده عزت و بزرگواری ائمه اطهار باشد بگونه ای که توهین آمیز نباشد. همچنین در اشعار غلو نیز نشود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اخلاص موجب تاثیر گزاری بیشتر مداح در جامعه می شود، گفت: مداحان نباید مداحی را به عنوان یک شغل درآمدزا نگاه کنند بلکه باید به آن عشق داشته باشند و با اخلاص به این کار بپردازند.

وی در پایان افزود: در آستانه فرارسیدن ماه محرم هستیم و از خداوند بزرگ تقاضا داریم که توفیق دهد تا با شور و شعور در جلسات عزاداری شرکت کنیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما