تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
۰
کد مطلب : ۲۱۱۵۸

همایش سالانه هیئت‎های مذهبی در جیرفت برگزار می‎شود

همایش سالانه هیئت‎های مذهبی در جیرفت برگزار می‎شود
خداداد امینی‎روش ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه ورود به ماه محرم‎الحرام به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری شورای هیئت‎های مذهبی همایش سالانه این هیئت‎ها در روز یکشنبه 27 مهرماه در محل مسجدالرسول(ص) برگزار می‎شود.

وی بیان داشت: امیدواریم فضای معنوی که مدنظر امام و اولیای معزز دین مبین اسلام بوده است، به تدریج در تمام جوامع اسلامی حاکم و با هم‎افزایی و هم‎اندیشی تمام متصدیان و نیروهای فرهنگی و مذهبی از این عطیه گرانبهای الهی کمال بهره‎برداری میسر شود.

امینی‎روش تصریح کرد: به طور یقین حضور گرم مسئولان هیئت‎های مذهبی سراسر شهرستان در این همایش مایه سرافرازی و تجلیل از مقام شامخ حضرت اباعبدالله(ع) است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت گفت: همچنین نشست هیئت‎های مذهبی بخش اسماعیلیه در این شهرستان برگزار می‎شود.

وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم نشستی با حضور اعضای شورای هیئت‎های مذهبی و هیئت‎های مذهبی بخش اسماعیلیه در محل مسجد ابوالفضل(ع) این بخش برگزار می‎شود.

امینی‎روش عنوان کرد: امروز عزاداری خوب برگزار می‎شود و ادای احترام به ائمه اطهار(ع) قابل تقدیر است، اما تمام مسئولان هیئت‎های مذهبی باید بر عزاداری‎ها کنترل کامل داشته باشند و سعی شود مجالس عزای اهل بیت به ویژه سالار شهیدان با تفکر و تأمل باشد و سیره آن عزیزان اجرایی شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت اظهار داشت: ما باید به نماز اول وقت دقت کامل داشته باشیم و طوری برنامه‎ریزی کنیم که مدت زمان برنامه‎ها طولانی نباشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید از عکس‎های منسوب به ائمه اطهار(ع) در هیئت‎های مذهبی استفاده شود، بیان داشت: همچنین باید از برپا کردن علم و استفاده از هر نوع آلات موسیقی در عزاداری‎های خودداری شود.

امینی‎روش با تأکید بر خودداری از طرح مسائل سیاسی در هیئت‎های مذهبی خاطرنشان کرد: باید مداحان در مداحی‎های خود به مطالبی که بیان می‎کنند، دقت کافی داشته باشند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما