تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۱۱۷
یک هوادار اوباما:

ما همگی حسين هستيم

به گزارش خیمه، شمار فزاينده‌ای از طرفداران اوباما اكنون به نشانه اتحاد با اين نامزد دموكرات نام ميانی وی – حسين - را برای خود اختيار كرده و در پايگاه‌های اينترنتی به عنوان هويت شان از آن استفاده می‌كنند.

اميلی نوردلينگ يك هوادار 19 ساله اوباماست كه هرگز پيش از اين با يك مسلمان برخوردی نداشته است اما اكنون با نام «اميلی حسين نوردلينگ» در شبكه اجتماعی آنلاين فيس بوك (Facebook) ظاهر می‌شود.

اين دختر دانشجو با اختيار نام «حسين» به گروه پرشماری از هواداران اوباما پيوسته كه اكنون برای حمايت از وی نام ميانی‌اش را به طور غيررسمی برای خود اختيار كرده‌اند.

نيويورك تايمز می‌نويسد: گروه فزاينده‌ای از طرفداران اين نامزد سيه چرده از يهوديان و كاتوليك‌ها گرفته تا اسپانيانی‌ها، آسيايی‌ها و ايتاليايی – آمريكايی‌ها نام «حسين» را به نام ميانی خود اضافه كرده‌اند.

براساس اين گزارش نتايج يك تحقيق نشان می‌دهد در حال حاضر صدها نفر در سراسر آمريكا به ترويج اين ايده در پايگاه‌های اينترنتی می‌پردازند.

اين گزارش می‌افزايد: تغيير دادن نام از نظر قانونی فرآيند بسيار مشكلی است و از اين رو طرفداران اين ايده از نام «حسين» به طور غيررسمی در سايت‌هايی چون فيس بوك، وبلاگ‌ها و اظهارنظرهای اينترنتی استفاده می‌كنند.

برپايه اين گزارش اوباما يك فرد مسيحی است و نه مسلمان و وجود «حسين» در بخش ميانی نام وی به خاطر پدر مسلمان كنيايی تبارش است.

با اين حال اين نام به يك نقطه ضعف سياسی از نگاه رقبای جمهوری خواه اوباما تبديل شده است و برخی منتقدان اوباما در برنامه‌های تلويزيونی و پايگاه‌های اينترنتی بر روی اين مسئله انگشت گذاشته و مدعی‌اند اوباما نه در ظاهر بلكه در باطن يك فرد مسلمان است.

همين مسئله يكی از دلايلی است كه هواداران اوباما را برای اختيار نام حسين بيش از پيش ترغيب كرده است به نحوی كه يك هوادار وی با ارسال بيانيه‌ای با عنوان «ما همگی حسين هستيم» بر روی وبلاگ خود نوشته: من از جمهوری خواهانی كه اعلام می‌كنند نام اوباما نوعی لغت دشنام‌آميز است متنفر هستم. 

بنابرگزارش روزنامه نيويورك تايمز،  ظهور آنلاين نام «حسين» در بين طرفداران اوباما به پاييز گذشته برمی‌گردد اما در فوريه گذشته و به دنبال پخش برنامه يك مجری راديويی كه در زمان معرفی اوباما وی را به خاطر نامش تحقير كرد، تعداد بيشتری به اين ايده پيوستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما