تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۱۲۹۴

اجرای طرح حمایت مالی از هیئات عزاداری تعزیه در سطح شهر تهران

اجرای طرح حمایت مالی از هیئات عزاداری تعزیه در سطح شهر تهران
مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی گفت: همزمان با آغاز ایام محرم الحرام این بنیاد به اجرای طرح حمایت مالی از هیئات عزاداری تعزیه در سطح شهر تهران اقدام کرده است.

حسن محمد باقر، مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی با اعلام این خبر اظهار کرد: در شرایط کنونی ماه محرم از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است زیرا کشورهای اسلامی به مقابله با جریانی خطرناک وارد شده‌اند، امروز ما نیازمند وحدت در هدف و مقصد که همانا عزت و استقلال مسلمانان است هستیم.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ گفت: در این جمله دریایی از معرفت نهفته است. در محرم و صفر ما با شور و شعور بر پیروان حق درود می فرستیم و بر دشمنان خدا لعن و نفرین نثار می کنیم لعن بر دشمنان و صلوات بر اولیاء موجب حفظ و تقویت روحیه ظلم ستیزی با دشمنان و پیوستگی با مؤمنان می شود.

محمد باقر در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص که ما با شبیه خوانی موافقیم مخالف نیستیم اما شبیه خوانی خوب شبیه خوانی درست و منطبق با واقعیت است؛ اشاره کرد و افزود: در این راستا بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی در جهت ترغیب گرو‌ه‌ها که به دور از خرافات به اجرای صحیح شبیه خوانی می پردازند ۶۰ بن کالا به مبلغ ۲ میلیون ریال ارائه کرده است.

مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی خاطرنشان ساخت: گروه های تعزیه‌ای که شناسایی نشده‌اند می توانند با اصل مدرک هیات تعزیه جهت دریافت بن کالا با شماره ۵۵۱۴۴۴۵۵ تماس و یا به آدرس بزرگراه آیت الله سعیدی پل یاران میدان بهاران انتهای خیابان فرد محمدی «بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی» مراجعه کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما