تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۱۳۳۱

امر به معروف در هیئات‌ مذهبی با دقت انجام شود

امر به معروف در هیئات‌ مذهبی با دقت انجام شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی در همایش بزرگ یاران محرم که با حضورفرمانده انتظامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی امسال با جدیت ویژه‌ای در تمامی مراسم و همایش‌های مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان حضور خواهد داشت که این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: همایش‌های مکرر و حضور نیروهای سبزپوشان نیروی انتظامی در این برنامه‌ها نشانگر جایگاه ویژه امنیت در عزاداری امام‌حسین (ع) است.

مسعودی بیان کرد: امنیت جامعه باید به خوبی حفظ شود تا مردم با خاطری آسوده به عزاداری در ایام محرم بپردازند و این امر تنها با کمک یاوران حسینی و نیروی انتظامی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با همت نیروی‌انتظامی و تعامل با سازمان تبلیغات برگزار شده تا راهکارهایی برای تامین امنیت عزاداران ارائه شود و آن را اجرایی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرزخاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از یکی از صحنه‌هایی که بسیار می‌ترسند و برای کمرنگ‌کردن آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهند، عزاداری سید و سالار شهیدان است که به تعبیر حضرت امام (ره) سبب زنده نگه‌داشتن اسلام شده است.

وی افزود: طبیعی است این برنامه‌ها مورد هجمه‌های فرهنگی و امنیتی دشمن قرار گیرد و از هر فرصتی برای کمرنگ کردن جریان عزاداری بهره گیرند.

حجت‌الاسلام مسعودی اظهار کرد: اما هوشیاری ما در کنار حضور نیروهای انتظامی می‌تواند نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند و باید ظرافتی خاص و نگاهی امنیتی به موارد مشکوک داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی را بر عهده دارند باید با ظرافت و دقت کافی و قوی این کار را انجام دهند و مهمترین شرط آن آشنا بودن فرد به معروفات و منکرات است تا تذکرات را به درستی بدهد.

وی تصریح کرد: عزاداری بانوان و آقایان باید به صورت جداگانه انجام شود و همچنین مواردی مانند ساعات عزاداری و خاموش شدن بلندگوها تا ساعت ۱۱ شب رعایت شود.

مسعودی گفت: همه ما سربازان سید و سالار شهیدان هستیم و بر این باوریم قدم‌هایی که در ماه محرم برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم برمی‌داریم مورد توجه ائمه اطهار قرار می‌گیرد و باید در این راه نهایت تلاش خود را بکنیم.

وی افزود: باید در کنار شور عزاداری مقدمات شعور و ارتقا سطح دانش و بینش فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: امید است در این ایام بهره‌گیری لازم را از محرم در مسیر خود و جامعه داشته باشیم و با همکاری و تعامل بتوانیم امسال نیز عزاداری‌های سالم و خوبی در سطح استان برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: هوشیاری در کنار دسته‌های عزاداری سبب کمترین میزان آسیب و نیز بهره‌برداری هرچه بیشتر از این مراسم می‌شود
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما