تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۱۴۱۷

انتشار ویژه‌نامه چند رسانه‌ای ماه محرم

انتشار ویژه‌نامه چند رسانه‌ای ماه محرم
ویژه‌نامه چندرسانه‌ای ماه محرم با بخش‌های مختلفی توسط پایگاه اطلاع‌رسانی محراب منتشر شده است.

پرسش و پاسخ درباره عاشورا یکی از سرفصل‌های این ویژه‌نامه به شمار می‌رود که در این سرفصل پرسش‌های کاربران تواسط مراجع پاسخ داده می‌شود.

اثر قیام حسینی در شکوفایی عقل به قلم آیت‌الله جوادی آملی از دیگر بخش‌های این ویژه به شمار می‌رود.

بخش دیگری از این ویژه‌نامه می‌توان به مقالات اشاره کرد که شامل سرفصل‌هایی همچون تحریف‌زدایی از شخصیت عاشورایی حضرت زینب(س)، ارزش گریه بر امام حسین(ع)، آسیب‌شناسی عزاداری‌های امام حسین(ع) و محرم از دیدگاه امام و رهبری است.

در بخشی از این ویژه‌نامه آمده است: از جمله مهم‌ترین قیام‌هایی که بعد از رحلت پیامبراکرم (ص) رخ داد و پایه‌های اسلام را مستحکم و پایه‌های کاخ ستمکاران را برای همیشه تاریخ به لرزه درآورد، قیام امام حسین (ع) در سال ٦٠ هـ.ق بود. امام حسین (ع) با خون مطهر خود پیام بندگی، اطاعت الهی، تسلیم هوای نفس نشدن، ظلم ستیزی، صبر، بردباری، امر به معروف و نهی از منکر، تسلیم محض در برابر حضرت حق جل و اعلی، و اینکه مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است را برصفحه تاریخ نوشت. امام حسین(ع) با شهادت خود به جهانیان فهماند که حکومت مشروع از آن آل پیغمبر (ص) است نه آل ابوسفیان. خطبه‌های آتشین امام سجاد (ع) در مسجد شام و حضرت زینب (ع) در بازار کوفه ماهیت کفر آلود و ننگین بنی امیه و میزان درندگی، قساوت قلب، رذالت، و چهره اهریمنی آنها را برملا کرده با ید حادثه عاشورا به پیام های عاشورا متصل شود تا عبرت واقع شدن آن ملموس‌تر گردد.

کاربران برای مشاهده این ویژه‌نامه می‌توانند اینجا را کلیک کنند. همچنین برای مشاهده دیگر بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی محراب می‌توانند به نشانی www.masjed.ir مراجعه کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما