تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۴۹۸

درخواست صدور ویزای زائران اربعین در کنسولگری‌های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز

درخواست صدور ویزای زائران اربعین در کنسولگری‌های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت در دیدار با کاردار سفارت عراق در ایران که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل سازمان حج و زیارت صورت گرفت، گفت: پس از ایام اربعین سال گذشته ساماندهی زائران برای اعزام به کربلا در ایام اربعین حسینی(ع) به صورت جدی در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ستادی تحت عنوان «ستاد دائمی اربعین» با حضور ارگان‌های همکار در سازمان حج و زیارت برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در خصوص ساماندهی امر اعزام زائران به عتبات در مناسبت‌ها به ویژه اربعین تشکیل شد.

ساماندهی زائران اربعین به جای مرزها در شهرها و استان‌های محل اقامت زائران صورت می‌گیرد
خدرنژاد در خصوص عملکرد این ستاد، عنوان کرد: «ستاد دائمی اربعین» در طول این مدت جلسات متعددی تشکیل داده که بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده در جلسات این ستاد، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرزها، ساماندهی زائران اربعین امسال به جای مرزها در شهرها و استان‌های محل اقامت زائران صورت خواهد گرفت.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: زائران ایام اربعین بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در مرزها حضور خواهند یافت و بدین ترتیب از ازدحام در مرزها که مشکلاتی را برای ما و خود زائران به وجود می‌آورد، جلوگیری می‌شود.

ویزای گروهی در کنسولگری‌های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز صادر شود
خدرنژاد در دیدار با کاردار عراق در ایران افزایش همکاری کنسولگری‌های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز را خواستار شد و پیشنهاد داد: به منظور پاسخگویی بهتر به متقاضیان اعزام به اربعین، صدور ویزای گروهی به متقاضیان در کنسولگری‌های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما خواهان آن هستیم که تعداد زائرانی که به عتبات اعزام می‌شوند به دو و سه میلیون نفر در سال افزایش یابد و امیدواریم با بهبود همکاری‌ها به ویژه در روند صدور ویزا به این مهم دست یابیم.

لغو صدور ویزای انفرادی در مرزها در ایام اربعین حسینی(ع) از دیگر درخواست‌های سازمان حج و زیارت در این دیدار بود.

خانم انتصار کاردار سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: من معتقدم تمام کنسولگری‌های ما در ایران از همکاری با شما ابراز خرسندی می‌کنند. سازمان شما سازمان محترم و معتبری است و با مدیریت ممتازی که در سازمان حج و زیارت وجود دارد، در بغداد از شما تعریف و تمجید می‌کنند و ما از همکاری با سازمان حج و زیارت خوشحالیم.

کاردار سفارت عراق در ایران در خصوص صدور ویزاهای تقلبی عراق اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم افرادی که در این خصوص اقدام می‌کنند را شناسایی کنیم و از شما درخواست داریم که با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط در کشورتان ما را در این زمینه یاری‌کنید و امیدواریم با این افراد برخورد و موارد لازم برای جلوگیری از سوء استفاده این افراد از مردم، در رسانه‌ها اعلام شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که روادید بین دو کشور لغو شود، در آینده بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد‌شد.

سیف، کنسول دوم عراق در ایران نیز که در این دیدار حضور داشت، از نظم در فعالیت‌های سازمان حج و زیارت تقدیر و اظهار کرد: با توجه به اینکه در موسم حج تمتع امسال در سرزمین وحی حضور داشتم، حسن مدیریت و ساماندهی مطلوب را در فعالیت‌های سازمان حج و زیارت در حج به خوبی مشاهده کردم.

لازم به ذکر است، این مراسم با حضور مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت، معاون بازرسی بعثه مقام معظم رهبری و برخی از مسئولین شرکت شمسا برگزارشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما