تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۱۵۱۱

همایش رهروان زینبی(س) در ۲۷۳ امامزاده کشور برگزار می‌شود

همایش رهروان زینبی(س) در ۲۷۳ امامزاده کشور برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح شنبه، دهم آبان‌ماه در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه هم اکنون با هدف بصیرت افزایی‌، اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با عزاداری و تعزیه داری امام حسین(ع)، ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی و تبیین درس‌های عاشورا، «طرح سوگواره بصیرت عاشورایی» را در ۳۲۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه امسال در این طرح علاوه بر برنامه‌های سال‌های گذشته چندین همایش و طرح جدید پیش‌بینی شده است، افزود: روزگذشته مصادف با اولین جمعه ماه محرم، در قالب این طرح، همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۰۰ بقعه متبرکه کشور برگزار شد و امروز ۱۰ آبان نیز همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در امامزادگان کشور در حال برگزاری‌ست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهداف برگزاری همایش رهروان زینبی تصریح کرد: تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهید هسته‌ای و مادران شهدای حرم حضرت زینب(س) و قرائت میثاق‌نامه خواهران و بانوان که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است، از جمله اهداف و برنامه‌های همایش رهروان زینبی است.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تجمع‌های مذهبی و فرهنگی در میادین، سالن‌ها و مراکزی خاص برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها با اشکالاتی از قبیل؛ عدم تقدس مکان، عدم قابلیت کنترل و ... همراه است اما برگزاری اینگونه برنامه‌های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان که ذریه اهل بیت(ع) و محل اصلی اقامه فرهنگ اهل بیت(ع) است ، بسیار مثمرثمرتر خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با همین نگاه امسال سازمان اوقاف برنامه‌هایی چون؛ تجمع ۵ هزار نفری «لبیک یا حسین» ، «همایش شیرخوارگان حسینی» و «سوگواره احلی من العسل» را در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می کند، تصریح کرد: همایش «لبیک یا حسین» امسال در روز دوم محرم در ۲۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد که با استقبال خوب عزاداران مواجه شد و در ۱۶ استان کشور نیز این مراسم بطور زنده پخش شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما