تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۶

مداحان و خادمان حسینی در ترویج فرهنگ دینی نقشی بی‌بدیل دارند

مداحان و خادمان حسینی در ترویج فرهنگ دینی نقشی بی‌بدیل دارند
آیین تقدیر از مداحان و خادمان اهل‎بیت(ع) استان بوشهر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط عباس قلی‎پور مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر ظهر شنبه در نمازخانه استانداری بوشهر برگزار شد.

استاندار بوشهر با اشاره به تاکید رئیس جمهور به ترویج فعالیت‎های دینی و مذهبی اظهار داشت: از طریق ترویج فرهنگ دینی بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه حل شدنی است.

وی ادامه داد: مداحان و خادمان حسینی در ترویج فرهنگ دینی نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذار دارند و حضور پررنگ مردم در مراسم‎های مذهبی گواهی روشن بر فعالیت موثر مداحان و خادمان اهل‎بیت عصمت و طهارت است.

استاندار بوشهر بیان داشت: گستردگی حضور مردم در مراسم‎های مذهبی به‌ویژه مراسم‎های مربوط به دهه‎ محرم در هیچ مناسبت دیگری بدین شکل نمود پیدا نمی‎کند و حضور پر شور و شعور مردم در چنین مراسم‎هایی، شکوه و عظمت آن را دو چندان کرده بود.

سالاری تصریح کرد: بدون حضور مداحان و خادمان اهل بیت(ع) و برنامه‎ریزی‎های منظم و هدف‎دار آنها حضور مردم در چنین مراسم‎هایی با این شکوه و عظمت به چشم نمی‎آید.

این مسئول بیان داشت: استان بوشهر با فعالیت چشم‎گیر پیشکسوتان در تقویت و غنا بخشیدن به محتوای مداحی‎ها، استانی پیشگام در کشور است.

وی افزود: ترویج فرهنگ دینی وظیفه هر فرد ایرانی و مسلمان است، ولی در این بین نقش مداحان و خادمان اهل‎بیت(ع) از سایر افراد جامعه پررنگ‎تر است.

سالاری با تقدیر از هیئت‎های مذهبی و برگزار کنندگان برنامه‎های مذهبی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری‎ لازم زمینه حمایت‎های لازم از هیئت‎های مذهبی استان بوشهر را فراهم کنیم.

در ادامه مراسم شاعر استانی محمود موجی، مصطفی گراشی و سیدمهدی عطایی به شعرخوانی و مداحی در وصف سید و سالار شهیدان کربلا اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما