تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱
۰
کد مطلب : ۲۱۷۶۸

برگزاری 75 مراسم تعزیه در شهرستان جم

برگزاری 75 مراسم تعزیه در شهرستان جم
حجت‌الاسلام هاشم پروند در نشست فعالان مذهبی جم اظهار داشت: در ماه محرم برنامه‌های ارزشمند و باکیفیتی در شهرها و روستاهای جم برگزار شد.

وی افزود: در نیمه اول محرم ۱۲۵ مبلغ، مبلغه و مداح به منظور تبلیغ آموزه‌های دینی و تعالیم قرآنی در مناطق مختلف شهرستان جم فعالیت تبلیغی داشتند.

رئیس تبلیغات اسلامی جم اضافه کرد: در نیمه اول محرم ۱۵ نفر روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی و مابقی از روحانیون طرح هجرت، مستقر، اوقاف، بومی و وعاظ سنتی، فعالیت‌های تبلیغی را در این شهرستان انجام دادند.

پروند، تبلیغ چهره به چهره و تبیین وقایع و فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین (ع)، اقامه نماز جماعت، برگزاری دوره‌های آموزشی احکام، روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن کریم و برپایی جلسات جزءخوانی قرآن کریم را از جمله فعالیت‌های مبلغین در دهه اول محرم برشمرد و از همکاری شورای هیئت‌های مذهبی در برگزاری برنامه‌های دهه اول محرم قدردانی کرد.

وی افزود: در راستای بازسازی وقایع کربلا، شناخت بهتر مردم از رشادت‌های امام حسین (ع) و جنایت‌های یزیدیان ترتیبی اتخاذ شد که در سراسر شهرستان جم مراسم‌های تعزیه برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم با اشاره به قدمت ۳۰۰ ساله تعزیه‌خوانی در جم گفت: مراسم تعزیه امسال در جم، صیدی، و برخی روستاهای شهرستان با آغاز دهه اول محرم برگزار شد و با استقبال پرشور مردم همراه بود.

پروند از برگزاری ۷۵ مراسم تعزیه در شهرستان جم خبر داد و افزود: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۶۰ مجلس تعزیه برگزار شده و تا پایان ماه محرم و صفر نیز ۱۵ مراسم تعزیه دیگر برگزار می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما