تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
۰
کد مطلب : ۲۱۷۹۶

حجت الاسلام ادیب یزدی: عاشورا بوی قیامت دارد

حجت الاسلام ادیب یزدی: عاشورا بوی قیامت دارد
مراسم عزاداری شب بیست و دوم محرم در هیئت انصار سیدالساجدین(ع) شهرری برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی سخنرانی کرد و حاج حمید منتظر و حاج داوود شفیعی به به روضه خوانی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی؛

_ عاشورا در دهمین روز محرم سال ۶۱ هجری اتفاق افتاده است اما هزاران سال قبل از واقع شدن به زبان انبیاء الهی جاری شده است.

_ جناب موسی بن عمران که هزار و ششصد هفتصد سال قبل از عاشورا بوده است و برای مردم بنی اسرائیل در آن سال ها سخنرانی می کرده است و از آمدن پیامبر صحبت می کرده است. و خصیصه های پیامبر را برمی شمرده که دهمین خصیصه آن عاشورا است و عاشورا را جزء دین دانسته است و مصائب امام حسین را بر مردم بنی اسرائیل بیان کرده است.

_ روایتی از امام باقر که می فرماید اسلام بر پنج پایه استوار است، نماز و زکات و روزه و جهاد و ولایت این پنج پایه می باشند. عاشورا یک امر ارضی و موقت و گذری و مقطعی نیست بلکه عاشورا اصل دین خداست.

_ پیامبری نیست که برای عاشورا گریه نکرده باشد و در پی اسرار و مکنونات عاشورا نگشته باشد. باید عاشورایی شد. در بررسی ابعاد عاشورا و خصوصاً اسرار و مکنونات عاشورا باید ببینیم که چه چیزهایی بیرون می آید. اگر می خواهیم قیامت را بشناسیم ابتدا باید عاشورا را بشناسیم.

_ حضرت در روز عاشورا پنجره هایی از قیامت را برای مردم باز کرد تا مردم ببینند و خجالت بکشند و بپذیرند که در قیامت خبرهایی هست.

_ اگر عاشورا را دقیق نگاه کنیم از همه طرف بوی قیامت دارد.

_ حضرت سیدالشهدا یک جا خیلی دچار استیصال شد بعد از شهادت قمر بنی هاشم آقا سیدالشهدا صدایشان دچار لرزش شد.









مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما