تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۱۸۷۴

کتاب‌های عاشورایی نقد می‌شوند

کتاب‌های عاشورایی نقد می‌شوند
محمد محمودی‌کیا، دبیر اجرایی دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره هفته کتاب از برپایی جلسات نقد کتاب‌های عاشورایی خبر داد و گفت: نشست‌های نقد و بررسی کتاب های عاشورایی از یکشنبه، سوم آذرماه با عنوان «با عاشورا پژوهان» به صورت هفتگی برگزار شود.

وی افزود: این نشست به صورت هفتگی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ هر یکشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی برگزار می‌شود.

محمودی‌کیا در ادامه توضیح داد: در نخستین نشست این برنامه که سوم آذرماه برگزار می شود، کتاب «رسانه شیعه؛ جامعه شناسی آیین های سوگواری و هیات های مذهبی در ایران» با حضور محسن حسام مظاهری نویسنده این کتاب و محمد اسفندیاری نویسنده کتاب کتابشناسی تاریخی امام حسین(ع) به عنوان ناقد کتاب، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: مهلت ارسال آثار به دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم یک هفته تمدید شد. هفتم آذر امسال آخرین فرصت برای فرستادن آثار به دبیر خانه جایزه محتشم است

محمودی کیا گفت: پژوهشگران و هنرمندان از طریق پایگاه اینترنتی mohtashamaward.ir تا هفتم آذر فرصت دارند آثار خود را بفرستند. ضمن این که مراسم پایانی این دوره از جایزه محتشم نیمه دوم آذر امسال برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم تصریح کرد: تا کنون بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جایزه هنر و ادبیات محتشم رسیده است.

وی درباره این جایزه و بخش های مختلف آن توضیح داد: این جایزه شامل سه بخش اصلی فیلم، آثار تجسمی و آثار مکتوب است. در بخش آثار مکتوب چهار بخش کتاب، پایان نامه، داستان کوتاه و شعر در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش آثار تجسمی نیز رشته های عکس، پوستر، نگارگری، نقاشی، خط و تصویرسازی داوری خواهد شد. بخش فیلم نیز دو شاخه مستند و داستانی برگزار می شود.

محمودی‌کیا همچنین با اشاره به این که در دهه سوم آذرماه گالری آثار تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود، افزود: دو روز از دهه دوم آذرماه نیز به نمایش فیلم های برگزیده جایزه هنر و ادبیات محتشم در سینما فلسطین اختصاص دارد.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما