تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۱۹۰۲

رونمایی از نشان پرده عشاق

رونمایی از نشان پرده عشاق
سید غلامرضا میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز در نشستی خبری برنامه‌های این سازمان برای دهه سوم ماه محرم و ماه صفر را تشریح کرد.

میرحسینی در این نشست با اشاره به دومین برنامه «پرده عشاق» اظهار داشت: این برنامه که به‌منظور تجلیل از مفاخر حسینی در دست برگزاری قرار گرفته است سعی دارد از افرادی که در ساماندهی هیئت‌ها و نیز سرایش اشعار مذهبی و نوشتن کتاب و... تجلیل کند که این برنامه از امروز آغاز می‌شود.

وی همچنین به اجرای برنامه نوگلان حسینی اشاره کرد و گفت: این برنامه با هدف شناسایی استعدادها و توانمندی‌های مادحین نوجوان با همکاری سازمان دانش‌آموزی در دست اجرا قرار گرفته که با متولی‌گری فرهنگسرای اندیشه به شناسایی مادحین نوجوان و تجلیل از برترین آنها می‌پردازد.

میرحسینی همچنین به اجرای برنامه «یک نذری ساده» اشاره کرد و گفت: در این مراسم بنا بر پیشنهاد رئیس سازمان و به نیابت از مادران شهیدی که موفق به زیارت عتبات نشده‌اند، آجیل مشکل‌گشا که برخی از آن توسط مردم اهدا شده و برخی نیز توسط وجوه نقد اهدایی خریداری شده در ایران بسته‌بندی شده و به نجف ارسال می‌شود تا به زائرین حرم حسینی در ایام اربعین تقدیم شود.

به گفته وی به دلیل استقبال به عمل آمده از این طرح که قرار بود فردا به کار خود پایان دهد، فرهنگسرای اندیشه تا پایان این هفته پذیرای دریافت نذورات برای شرکت در این طرح است.

وی همچنین به رونمایی از دو نرم‌افزار «پرده عشاق» شامل اشعار و نواهای مذهبی تجلیل شدگان در این مراسم و نیز «نینوا» که بانک نواهای و نوحه‌های آئینی است اشاره کرد و افزود: پرجم روضه خانگی که شامل بیرقی برای شناسایی مجالس روضه خانگی است و ویژه این کار طراحی شده نیز در این ایام رونمایی شده و پس از ثبت‌نام هیئت‌های خانگی برای آنها ارسال می‌شود.

رونمایی از نشان پرده عشاق در نشست خبری میرحسینی

میرحسینی همچنین از توزیع محصولی با عنوان دستمال اشک در مراسم پرده عشاق سال جاری اشاره کرد و گفت: این دستمال با لوگوی پرده عشاق هر شب به تعداد ۱۱۰ عدد در مراسم پرده عاشق توزیع می‌شود و دارندگانش می‌توانند کد درج شده روی پاکت آن را به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷ ارسال کنند که از میان آنها قرعه کشی صورت گرفته و شش نفر به نیابت حضرت علی‌اصغر(ع) با تقبل هزینه کامل به سفر عتبات مشرف خواهند شد.

آغاز «پرده عشاق» از امروز

در ادامه این مراسم هادی آشتیانی دبیر برنامه پرده عشاق نیز در توضیح برنامه‌های امسال این مراسم اظهار داشت: نخستین برنامه پرده عشاق در سال جاری امروز با تجلیل از حاج احمد چینی از پرغلامان مرثیه‌سرایی برای امام حسین(ع) به سبک سنتی آغاز می‌شود که محل اجرای آن در فرهنگسرای رسانه است. فردا نیز در فرهنگسرای فردوس از شیخ محمد مهدی تاج لنگرودی که از وعا معروف تهران و نگارنده ۱۰۰ کتاب درباره کربلا به ویژه مقال از مدینه تا مدینه است تجلیل می‌شود.

وی افزود: تجلیل از حاج سید محمد منتظری با سابقه ۵۰ سال نوکری امام حسین(ع) در سالن شهریار بوستان ولای و تجلیل از حاج محمد حاج‌ابوالقاسمی مداح پیشکسوت در فرهنگسرای ولا نیز برنامه روزهای سویم و چهارم پرده ععشاق سال جاری است.

آشتیانی افزود:در روز پنجم از این مراسم در سال جاری از حاج اسماعیل لالی خدام ۹۰ اسله هیئات حسینی و پدر دو شهید، تجلیل می‌شود و در روز ششم نیز طی دو برنامه در فرهنگسرای اشراق و بهاران از حاج یدالله بهتاش و نیز جمعی از پیشکسوتان امر تعزیه تجلیل خواهد شد. در روز هفتم از این مراسم از مرحوم چمنی در فرهنگسرای گلستان و در روز هشتم نیز از حاج غلامرضا سازگار در فرهنگسرای رسانه تجلیل می‌شود.

دبیر ویژه برنامه پرده عشاق همچنین از برپایی مجلس تجلیل از حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی به عنوان پیشکسوت عرصه منبر و وعظ در مجتمع شهدای سرچشمه و حاج سید محمد منتظری در نهمین روز از اجرای پرده عاشق خبر داد و افزود: سید مصطفی موسوی پیشکسوت رسانه‌ای مجالس حسینی و نیز در برنامه امسال پرده عشاق در برنامه ویژه‌ای که مصادف با دهمین روز از اجرای این برنامه است در فرهنگسرای شفق مورد تجلیل قرار خواهد گرفت و در یازدهمنی روز نیز هیئت متوسلین به حضرت علی اصغر(ع) و ثارالله و...تجلیل خواهند شد.

وی افزود: تجلیل از حاج قاسم مستوفی در فرهنگسرای ارسباران، حاج حجت‌الله کسری در فرهنگسرای امام و حاج اکبر بازوبند در فرهنگسرای انقلاب، حاج غلامعلی سماواتی در مجتمع فرهنگی سرچشمه و شهید غلامعلی رجبی در فرهنگسرای قران، سیدمحمد موسوی سجاسی در فرهنگسرای شفق، شهید مجید سیب سرخی در دانشگاه رفاه و چهارپایه‌خوان‌های بازار تهران نیز از دیگر برنامه‌های تجلیل سال جاری این برنامه عنوان کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما