تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
۰
کد مطلب : ۲۲۰۳۸

بی‌سوادی قرآنی از هیئات مذهبی ریشه کن می‌شود

بی‌سوادی قرآنی از هیئات مذهبی ریشه کن می‌شود
رضا مععمی مقدم در حاشیه نشست با زیرمجموعه های تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این تفاهمنامه چهار محور کلی دارد که یکی از این محورها این است که سند توسعه فعالیتهای قرآنی را تا پایان سال آماده کنیم.

وی عنوان کرد: ملاک عمل ما در افق ۲۰ ساله، سند توسعه فعالیتهای قرآنی خواهد بود که همانند سند چشم انداز است و هیئت های مذهبی باید نسبت به بسط و توسعه فعالیتهای قرآنی اعم از روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و تربیت حافظ قرآن اقدام کنند.

معممی مقدم، گفت: ضریب نفوذ هر یک از محورها در طول زمانهای مشخص به تصویب خواهد رسید و هزینه های مالی نیز فراهم می شود.

مدیرکل تشکل های مذهبی و مراکز قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در راستای اجرای این سند، در محرم سال جاری طرح قرآن امام حسین(ع) ویژه قران و نماز ابلاغ شد و طبق تفاهمنامه با سازمان دارالقرآن بر اساس برنامه موظف هستند نسبت به اصلاح قرائت قرآن ۶۵۰ هزار نفر اقدام کنند.

وی بیان داشت: از این تعداد۲۰۰ هزار نفر سهمیه هیئت های مذهبی در سنین مختلف است و امروزه با استقبال هیئات مذهبی، راه اندازی کرسی های تلاوت قرآن، اختصاص دادن ربع ساعت به بحث قرآن خوانی همراه با ترجمه در سال جاری شروع شده است.

معممی مقدم تصریح کرد: سند تحول قرآن و ریشه کنی بیسوادی قرانی از هیئات مذهبی از سال آینده عملا اجرایی می شود و این طرح امسال بصورت پایلوت نیز اجرایی شده است.

وی گفت: منظور از هیئت های مذهبی، هیئات محوری هستند که حوزه عملیاتی روی این هیئات متمرکز خواهد بود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما