تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۲۰۴۷

اجازه سودجویی به شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای عتبات عالیات داده نشود

اجازه سودجویی به شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای عتبات عالیات داده نشود
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان برای عمره مفرده از طریق سامانه هوشمند انجام می‌شود، گفت: متقاضیان عمره مفرده که در اولویت‌های اعلام شده باشند، می‌توانند از طریق سامانه هوشمند ثبت نام اولیه خود را انجام دهند و تا ۷۲ ساعت بعد از ثبت نام خود به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته متوجه شدیم که ظرفیت خالی برای اعزام به عمره مفرده در تمامی استانها داریم، افزود: با توجه به ظرفیت‌های خالی که در استان‌ها وجود دارد از اولویت ۳۵۰ تا ۴۰۰ را نیز فراخوان داده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم اولویت ۴۵۰ را نیز بتوانیم اعلام کنیم. اگر سامانه هوشمند ما در استانها ظرفیت خالی را نشان دهد اولویت‌های بیشتر در آن استانها را نیز اعلام می‌کنیم.

اوحدی با اشاره به نخستین پرواز زائران از ۱۳ آذرماه، گفت: در سه هفته باقیمانده از آذرماه اولویت‌های یک تا ۶۰۰ تمام زائرانی که در فراخوان اعلام شده است امکان تشرفشان فراهم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زائران عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: امسال دومین سالی است که گروه زیادی از زائران ایرانی همزمان با اربعین حسینی به عتبات عالیات می‌روند و سازمان حج و زیارت نیز ورود جدی در این حوزه داشته است. بنده سال گذشته برای نخستین‌بار سفری به مرزهای کشور داشتم و از نزدیک در جریان مشکلات و سختی‌های پیش رو قرار گرفتم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته به این دلیل که نخستین سال بود و طراحی خاصی برای این کار صورت نگرفته بود اما بعد از پایان یافتن مراسم اربعین ستاد بحران تشکیل و آسیب‌شناسی خوبی صورت گرفت؛ ستاد دائمی اربعین با حضور ۲۶ دستگاه تشکیل شد که این ستاد طی یک سال گذشته ۱۲ جلسه تشکیل داد.

وی ادامه داد: در ستاد دائمی اربعین مقرر شده است که تمامی زائران امسال تحت پوشش بیمه رایگان سازمان حج و زیارت و بیمه ایران و همچنین خدمات رایگان هلال احمر قرار بگیرند و امکانات و تمهیدات لازم برای آسایش آنها در مرزها فراهم باشد. زائرانی که از طریق سامانه حج و زیارت ثبت نام کنند در خرمشهر و سه اردوگاه اسکان داده می‌شوند.

اوحدی درباره برخی تمهیدات پیش‌بینی شده برای اربعین حسینی و حضور زائران در عتبات عالیات، عنوان کرد: امسال ۱۸ گیت بازرسی در مرز قرار داده شده و نیروی انتظامی نیز بار سنگینی را متحمل شده است، عوامل نیروی انتظامی در قرارگاه شهید باکری در داخل خرمشهر مستقر هستند تا گذرنامه‌ها را مهر خروجی بزنند و در این صورت، لب مرز فقط برای تطبیق چهر‌ه‌ها است و دیگر معطلی نخواهد داشت، البته زائران هم باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بدون ویزا به مرزهای عراق نروند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر از زائران ایرانی همزمان با اربعین حسینی به عتبات عالیات رفتند، ادامه داد: امسال با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود یک میلیون اعزام داشته باشیم؛ عراق هم آمادگی کامل خود را برای پذیرش زائران اعلام کرده است و وعده داده است که برای صدور ویزا هیچ مشکلی نباشد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره قیمت بلیط پرواز هوایی برای سفر به کربلا گفت: قیمت بلیط پرواز هوایی ۷۷۰ هزار تومان است و ایران‌ایر همین مبلغ را از متقاضیان می‌گیرد؛ شنیده شده است که برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با سودجویی از شرایط موجود قیمت بلیط پروازهای هوایی را تا دو میلیون تومان افزایش داده‌اند که بنده با شنیدم این خبر خیلی تعجب کردم.

وی ادامه داد: بعد از شنیدن این خبر، خواهش کردیم که مسئولان مربوطه در این حوزه ورود پیدا کنند و اجازه ندهند که برخی شرکت‌های هواپیمایی سوء استفاده داشته باشند؛ حرکت عظیم اربعین بزرگترین همایش جهان است که نباید اجازه دهیم برخی افراد و شرکت‌ها سودجویی داشته باشند.

اوحدی در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان هواپیمایی اجازه ندهد در این فضای پر از شور و اشتیاق و احساسات به ائمه معصومین(ع) عده‌ای به دنبال سودجویی باشند و پول‌های زیاد از زائران بگیرند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما