تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۲۰۸۰

مراسم شهادت امام حسن(ع) در هیئت الرضا(ع) برگزار شد

مراسم شهادت امام حسن(ع) در هیئت الرضا(ع) برگزار شد
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان سخنرانی کرد و در ادامه حاج عبدالرضا هلالی,کربلایی موسی رضایی و حاج ابراهیم رحیمی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام قاسمیان؛

_از ویژگی های برادران دینی این است که دنیا و روابط دنیوی برایش بی اهمیت است. که امام زمان اگر به کسی بخواهند واقعاً نظر فوق العاده ای بکنند،دنیا را برایش این طور می کند. همان طوری که خود قرآن می فرمایند دنیا با همه چیزش مطاع قلیل است و مانند آب شور دریا می شود. هر چه قدر به دنیا وابسته تر شوید عطش شما نسبت به دنیا بیشتر می شود. در روایات داریم که دو گروه هستند طالب علم و طالب دنیا که هیچگاه سیر نمی شوند.

_ ویژگی دوم این بود که از تحت تسلط شکمش بیرون آمده.یکی از دستورهایی که همه علمای اخلاق می دهند این است که از تحت تسلط شکم بیرون بیایند. ویژگی بعدی این است که چیزی را طلب نمی کرد و اگر هم می یافت زیادی طلب نمی کرد. هیچ موقع از خدا رزق زیاد نخواهید. رزق واسع به اندازه وسعت وجودی انسان است.همیشه از خدا رزق به کفاف بخواهید.ویژگی بعدی سکوت برادر دینی می باشد.

_ کسی اگر می خواهد بجایی برسد بی شک از احترام به والدین به هر چه می خواهد می رسد. طوری که پدر و مادر تا عمق وجودی خود از ایشان راضی باشد. در آن زمان خیر فراوان به انسان می رسد. اگر اعتقادات ما برای قرآن می باشد، پس باید به این مسائل هم اهمیت بدهیم.اگر شما ذکر می خواهید همین اذکاری که در دسترس داریم را درست انجام دهیم به جایی که باید برسیم می رسیم.

_ پیامبر می فرماید که ایمان بنده مستقیم و صاف نمی شود تا زمانی که قلبش صاف نشود. یعنی کشش ها و تمایلاتش اگر صاف نشود ایمانش صاف نمی شود. این کافی نیست که ذهنم صاف باشد بلکه باید مبدأ گرایشات هم صاف در بیاید. یعنی باید چیزهای صاف و خوب و مستقیم را بخواهم. گرایشات خود را باید درست کرد.کسی قلبش مستقیم نمی شود مگر این که زبانش را نگه دارد تا قلبش مستقیم شود. هیچ عضوی از اعضای بدن به حد زبان نمی تواند بدن را زمین گیر کند.دروغ یکی از این گناهان زبان است.

_ روح لطیف برای خندیدن احتیاج به کلمات سنگین ندارند.در نهج البلاغه امیرالمؤمنین می فرماید که علامت مؤمن را این چنین می شمارند که اولین آن این است که صدقی که به ضررت است به کذبی که به نفعت است ترجیح دهی. و دومین مورد این که حرف زدن بالاتر از علمت نباشد.

_ محکوم کردن دیگران بدون داشتن علم، ملامت کردن، از بیماری ها شکایت کردن و زبان شکایت داشتن نسبت به نعمت های خداوند، کاری که خود انجام نمی دهید به دیگران سفارش کردن از صفات برادر دینی نمی باشد.

_ ما مزاج جسمانی خود را درست تشخیص می دهیم. مزاح جسمانی هر کس دست خودش است. همین هم در مورد مزاج روحانی صدق می کند. انسان یک مزاج روحانی دارد که این مزاج را روی تکرار و تمرکز خودش تشخیص می دهد. می فهمد این که می گوید بر اساس هوای نفس است یا این که احساس وظیفه کرده که این را گفته است. اگر کسی می خواهد بداند که کاری که می کند بد است یا خوب شاخص آن نماز است. اگر تأثیر مثبت داشت گعده خوب بوده و اگر تأثیر منفی داشته گعده خوب نبوده است. که این ها همه احتیاج به کار و تمرکز دارد.

_ امیرالمؤمنین می فرماید از جمله کسانی نباش که بدون عمل امید به آخرت داشته باشد .مجاهدت نفس هم کار می خواهد و زحمت می خواهد. روی خود و زبان و دل باید کار شود. اگر بخواهیم به جایی برسیم باید روی خود کار کنیم. بهشت مانند دانشگاه و کنکور می ماند. بهترین دانشگاه و بهترین رشته بدون کار نمی شود و خیلی تلاش می خواهد.

_ لذائذ بهشتی به حدی است که برای ما قابل درک نیست. این لذائذ را برای ما پایین می آورند تا ما آنها را بفهمیم. طبق روایات یک جایی در بهشت هست و یک عده ای هستند که عشقشان این است که در بهشت بنشینند و با امام حسین صحبت کنند و بهشت برای آنها همان صحبت با امام حسین است.





مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما