تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۲۰۸۲

زائران تا قبل از روز اربعین به سمت مرزهای ایران بازگردند

زائران تا قبل از روز اربعین به سمت مرزهای ایران بازگردند
ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه در سال جاری مشکلات اعزام زائران که در سال های قبل بود تا حدود بسیاری مرتفع شد به طوری که پرداخت عوارض خروج از كشور که يكي از دلايل معطلي زائران در مرزها بود، در مرزهاي شلمچه و چذابه حذف شد تا تردد سهل تر و سریع تر صورت گیرد.

وی افزود: در سال های اخیر گاها زائران در ایام اربعین تا ۳ روز پشت مرزها معطل می شدند ولی امسال آنهایی که در ساماندهی اربعین شرکت کرده اند دچار این مشکلات نخواهند شد، به طوری که در چند روز اخير بيش از ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار نفر بدون هرگونه صفي در سامانه سازمان حج و زيارت جهت رواديد اربعين نام‌نويسي كرده‌اند.

خدرنژاد در ادامه بیان کرد: تنها نکته منفی که ممکن است زائران را دچار زحمت کند، نبود امکانات خدمات رسانی هنگام بازگشت زائران می باشد، چراکه ایرانی ها تمایل دارند تا روز اربعین در عراق بمانند و پس از آن حجم عظیمی از مردم به سمت مرزهای ایران هجوم می آورند که با مخاطراتی همراه است.

وی در این خصوص گفت: در راه نجف تا کربلا موکب های نذری بسیاری وجود دارد که نیاز آذوقه و آب زائران از این مسیر تامین می شود ولی پس از اربعین همه این موکب ها جمع می شود و زائران با کمبود شدید مواد خوراکی و آب مواجه می شوند و هرچند ما هم تدابیری را برای رفع این مشکلات اندیشیده ایم ولی امکان تامین مواد خوراکی و آشامیدنی برای این حجم از زائران وجود ندارد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ضمن ایراد توصیه ای به زائران گفت: از زائران عزیز تقاضا داریم تا قبل از اربعین و پس از انجام اعمال و عبادات و پایان مسیر پیاده روی به سمت مرزها بازگردند تا از حجم مشکلات مسیر بازگشت کاسته شود.

وی در پایان گفت: از زائران تقاضا می شود به سبب سرمای شدید عراق و مناطق مرزی ، لباس گرم و مناسب و چادر مسافرتی حتما همراه داشته باشند و از همراه کردن کودکان در چنین شرایط سختی خودداری کنند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما