تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۲۱۱۴

برگزاری کارگاه آموزشی آسیب شناسی مداحی در شهرستان اندیمشک

برگزاری کارگاه آموزشی آسیب شناسی مداحی در شهرستان اندیمشک
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام سعید علیپور از برگزاری کارگاه آموزشی آسیب شناسی مداحی ویژه خواهران با حضور دبیر کانون مداحان و شاعران آئینی استان خوزستان و مسئول و اعضای کانون مداحان اندیمشک در سالن اجتماعات ولایت مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در این کارگاه آموزشی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار مداحان کشور گفت: میدان عملکرد مداحان اهل البیت(ع) وسیع است و گاهی یک مجلس مداحی تأثیرش از دو ساعت سخنرانی بیشتر است.

وی افزود: لازمه اثر گذاری مجالس مداحی علاوه بر مطالعه مقاتل صحیح، منوط به تذکیه نفس مداح است و یک مداح موفق باید حتما مراقبه نفس داشته باشد تا مجلس داری او اثر گذار باشد.

حجت‌الاسلام سعید علیپور تأکید کرد: یک مداح موفق باید با تاریخ اسلام و به‌ویژه تاریخ وقایع قبل، حین و بعد از عاشورا به خوبی آشنایی داشته باشد و با استفاده از اشعار مناسب و نقل صحیح مطالب که برگرفته از متون متقن دینی اسلامی است مخاطبین خود را مصتفیض کند.

وی با اشاره به آفات و آسیب های مداحی اظهار داشت: دید مادی و دست و پا زدن برای پر کردن جیفه دنیا، رقابت نا سالم برای مطرح شدن در محافل وجالس عزاداری، استفاده سبک های غربی و سطحی نگری مجالس عزای امام حسین(ع)، وزن و حد جلسات را پائین می آورد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک تصریح کرد: برخی از مداحان در اشعار خود، تأکید زیادی بر چشم و ابروی زیبای حضرت ابالفضل(ع) و یا سایر شهدای کربلا دارند که این نیز یک آفت است زیرا در دنیا چشم ابروی زیبا بسیار است و مگر راز ماندگاری عزای امام حسین(ع) و عزاداری مردم مسلمان و حتی غیر مسلمان در طول ۱۴ قرن گذشته بدلیل چشم و ابروی زیبای شهدای کربلاست؟!.

حجت‌الاسلام سعید علیپور افزود: به هر قیمتی اشک مخاطبین را در نیاورید و از نقل مطالب شبهه دار و تحریف شده مثل درخواست آب توسط امام حسین(ع) از لشکریان یزید، عروسی جناب قاسم ابن الحسن مجتبی(ع)، حضور مادر حضرت علی اکبر(ع) در کربلا و موپریشان کردن لیلا به توصیه سیدالشهدا(ع) برای زنده برگرشتن علی اکبر و... به شدت پرهیز باید کرد و موجبات نارضایتی خداوند و اهل البیت(ع) را فراهم نکنید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک با اشاره به تلاش صهیونیزم و مزدوران بی جیره و مواجب امریکا در منطقه بیان داشت: مهمترین علت قیام سیدالشهدا(ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود و لذا مادحین اهل البیت(ع) نیز باید با ترویج فرهنگ عاشورا در مجالس و محافل مختلف به قابله با توطئه های دشمنان اسلام و علی الخصوص وهابیون ملعون و تکفری های ملحد یاشند.

در ادامه استاد حاج مجید کنجدکار دبیر کانون مداحان و شاعران آئینی استان خوزستان با قدردانی از تلاش رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، نکاتی را در ارتباط با سبک های مداحی، انتخاب اشعار مناسب و نحوه مجلس داری و ارائه مطلب به مخاطبین بیان داشت و پاسخگوی سئوالات حضار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما