تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۲۲۲۲

جلسه آسیب‌شناسی گروه‌های تعزیه شهرستان کاشان برگزار شد

جلسه آسیب‌شناسی گروه‌های تعزیه شهرستان کاشان برگزار شد
در این نشست، صباغی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و همچنین اعضای شورای تعزیه و سرپرستان گروه‌های تعزیه نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان به ارائه گزارشی از نحوه تشکیل و عملکرد شورای تعزیه و جلسات ساماندهی این گروه‌ها در یک سال گذشته پرداخت و اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر تعزیه‌خوان در قالب ۱۵ گروه در شهرستان کاشان شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با تأکید بر مطالعه تاریخ عاشورا توسط تعزیه‌خوان‌ها گفت: رفتار، نوع لباس و زندگی اهل بیت(ع) در تعزیه‌ها باید مورد توجه قرار داشته باشد و از ترویج برخی از بدعت‌ها در تعزیه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به ورود برخی از بدعت‌ها در تعزیه‌ها گفت: گروه‌های تعزیه برای جذب جمعیت بیشتر و مخاطب‌گرایی نباید به دنبال بدعت در تعزیه باشند. جذب مخاطب بیشتر برای تماشای تعزیه و مخاطب‌گرایی در تعزیه با استفاده از بدعت‌ها نباید ملاک امتیازدهی برتر به تعزینه و گروه‌های تعزیه باشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما