تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۲۳۳۵

حضور بیش از یک میلیون عاشق حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

حضور بیش از یک میلیون عاشق حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)
عباس سلیمی در حاشیه مراسم اربعین حسینی (ع) سید الکریم عبدالعظیم حسنی (ع) شهرری، ضمن تسلیت اربعین سید سالار شهیدان و اشاره به فرمایشات امام هادی (ع) اظهار داشت: زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت حضرت حسین ابن علی (ع) در کربلای معلی است. مردم ولایتمدار ما با استناد به این فرمایش امام، آستان عبدالعظیم(ع) را کربلای ایران اسلامی و شعبه ای از کربلا معلی می دانند.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر شاهد استقبال و حضور پرخروش عاشوراییان در این آستان مقدس هستیم، خدمتگذاران این آستان نیز با توجه به این موضوع از مدت ها قبل شرایط لازم را فراهم کردند و مسائل ایمنی، امنیتی، ترافیکی و خدماتی تدارک دیدند که امید می رود توانسته باشیم به وظایف خود عمل کرده باشیم.

افزایش اقبال عمومی مردم به پیاده روی اربعین حسینی

این مسئول عنوان کرد: به موازات افزایش توطئه های استکبار جهانی و بروز قارچ گونه بعضی از گروهکهای مزدور از جمله خوارج داعش، سلفی ها و تکفیری ها، مشاهده می کنیم که میزان اقبال عمومی مردم به مسئله اربعین در سرزمین عراق با حضور در پیاده روی به سوی کربلا معلی و نیز در ایران اسلامی به مراتب افزایش یافته و این حرکت مردم را می توانیم به عنوان تجدید بیعت و میثاق با ولایت و مکتب عاشورا داشته باشیم و این خروش مردم، به همه جهانیان نشان می دهد که مردم با صلابت و مصمم در ادامه راه شهیدان سرافراز خود به سوی تحقق این اهداف عالیه انقلاب اسلامی تا ظهور پر سرور حضرت مهدی(عج) فرزند امام حسین(ع) پایبند هستند.

طی کردن سه مسیر اصلی تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

معاون فرهنگی و امور زائران تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درخصوص مسیرهای طی شده از سوی عزادران حسینی تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اعلام کرد: مردم به صورت دسته جات عزاداری یا به صورت خانوادگی از سه مبداء اصلی میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن خیابان قزوین به صورت پیاده عازم شهر ری شدند.

عباس سلیمی ادامه داد: مسیر میدان امام حسین – خیابان ۱۷ شهریور- شهرری و مسیر میدان آزادی - اتوبان نواب – خیابان رجایی – شهرری و نیز امامزاده حسن – میدان قزوین- خیابان رجایی-شهرری، مسیرهایی راهپیمایی عزاداران حسینی برای عزیمت به آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(س) بودند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیش بینی زائران امروز سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: جمعیت زائران امروز بیش از یک میلیون نفر تخمین زده شده است.

مشکل ترافیک نیروهای انسانی در آستان مقدس را نداشتیم

وی در پایان با ابراز خرسندی از تدابیر ترافیکی که توسط مسئولان شهرستان ری انجام گرفته بود، خاطرنشان کرد: امسال با برنامه ریزی و تدبیر خوبی که صورت گرفت، نماز جماعت جداگانه و برنامه های فرهنگی در دو ضلع شرقی و جنوبی برپا شد که از تراکم غیرمتعارف به داخل حرم جلوگیری شد و برغم اینکه تاکنون حضور پرشوری را شاهد بودیم مشکل جدی ترافیک نیروهای انسانی را همانند سال گذشته نداشتیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما