تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۲۳۸۶

برگزاری انتخابات کانون مداحان در خراسان شمالی

برگزاری انتخابات کانون مداحان در خراسان شمالی
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حسن قلعه نوعی، رییس کانون مداحان استان خراسان شمالی، اظهار داشت: دوازدهم دی ماه امسال و پس از پایان ماه صفر انتخابات کانون مداحان این استان با عاملیت نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار خواهدشد.

وی اضافه کرد: به این منظور با هماهنگی های انجام شده با دفاتر شهرستانی کانون مداحان، این نمایندگی ها ثبت نام خود از مداحان را آغاز کرده اند تا پس از صدور کارت عضویت برای این مداحان، انتخابات در دی ماه برگزار شود.

به گفته قلعه نوعی ستادهای شهرستانی انتخابات کانون مداحان به منظور بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی با همکاری نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تشکیل شده است.

رییس کانون مداحان استان خراسان شمالی با اشاره به این که این کانون از سال ۱۳۸۵ در استان راه اندازی شده و در حال حاضر نیز دفاتر نمایندگی کانون در تمامی شهرستان های خراسان شمالی فعال است، گفت: مداحان و ذاکران عضو در این
کانون در برگزاری برنامه های عزاداری و مذهبی ماه های محرم، صفر و رمضان ونیز ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) نقش محوری و مدیریتی دارند.

قلعه نوعی در ادامه با اشاره به این که حدود هزار و ۲۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع)در ایام محرم و صفر در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۹۵۸ مداح با عضویت در کانون مداحان استان ساماندهی شده اند.

به گفته وی از تعداد ۹۵۸ مداح عضو کانون مداحان استان، ۶۲۷ مداح برادر و ۳۳۱ مداح خواهر هستند که ۷۷۶ نفر از آنها در مناطق شهری و ۱۹۲ نفر نیز در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

قلعه نوعی با اشاره به اعطای شناسنامه به مداحان استان خراسان شمالی در قالب طرح ساماندهی مداحان، اظهار داشت: در این طرح پس از شرکت مداحان در دوره های مختلف و برگزاری آزمون در بین آنها با توجه به امتیاز کسب شده، سطح بندی شده و به آنها شناسنامه و کارت مداحی اعطا می‌شود.

وی با بیان این که مداحان و ذاکران بر اساس سطح بندی انجام شده کارت های شناسایی با چهار پیشوند ستایشگر، پیرغلام، ذاکر و مبتدی دریافت می‌کنند، افزود: در این طرح به مداحانی که دارای رتبه استاد تمام هستند کارت ستایشگر، مداحان دارای سن بیشتر از ۶۰ سال کارت پیرغلام، مداحان کمتر از ۶۰سال کارت ذاکر و برای مداحان تازه کار نیز کارت مبتدی صادر می‌شود.

قلعه نوعی همچنین با اشاره به اقدامات کانون مداحان استان، یکی از مهم ترین فعالیت های کانون مداحان را برگزاری دوره های تخصصی مداحان با حضور مداحان واستادان صاحب سبک کشور در استان ذکر و اظهار کرد: این دوره ها با هدف آمادگی و ارتقای سطح مداحان استان در فاصله زمانی بین مناسبت های مذهبی برگزار می‌شود.

وی با یادآوری این که شرکت و امتیاز مداحان در این دوره های تخصصی در ارتقای سطح آنها نقش ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: در دوره های تخصصی مداحی کانون مداحان استان خراسان شمالی آموزش هایی با سرفصل های مداحی از منظر اسلام،
اهل بیت(ع) و روایات، مقتل شناسی و نغمات، رعایت الزامات و اصول ماه محرم، شناخت ابعاد شخصیتی، شهامت، شجاعت و فضائل اخلاقی اهل بیت(ع)، آسیب شناسی مبالغه و خرافه در مداحی و. .. به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما