تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۲۳۹
موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برگزار می ‌كند:

رونمايی كتاب مناجات‌نامه منظوم منسوب به حضرت علي(ع)

رونمايی كتاب مناجات‌نامه منظوم منسوب به حضرت علي(ع)
به گزارش خيمه، كتاب مناجات نامه منظوم منسوب به حضرت علي(ع) به خط استاد  ميرعلي هروي، هنرمند برجسته قرن دهم هجري محفوظ در كتابخانه آستان قدس رضوي يكي از متوني است كه علاوه بر اهميت عرفاني و ويژگي‌هاي ادبي در مسير تاريخ به يكي از نسخه‌هاي هنري استادان خوشنويسي تبديل شده است. 

اين مرقع 12 صفحه و هر صفحه آن شامل 12 سطر است كه در سال 939 هجري قمري به رشته تحرير درآمده است. تمام اوراق اين مرقع با كاغذ ابري متن و حاشيه شده كه متن خوشنويسي با طلااندازي، دندان موشي و جدول كشي آراسته شده است. 

همچنين خوشنويسان برجسته‌اي چون سلطان‌علي مشهدي، مير علي هروي، ميرعماد سيفي، ميرزا غلامرضا اصفهاني، احمد قوام، غلامحسين اميرخاني و.... به كتابت اين متن عارفانه به خط نستعليق مبادرت كرده‌اند. 

بنا بر گزارش روابط عمومی موزه امام علی(ع)، اين كتاب توسط موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي به صورت نفيس و با كيفيت مطلوب به چاپ رسيده است كه ساعت 30/17 روز چهارشنبه 2 مردادماه با مشاركت موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) در سرسراي نور اين موزه واقع در خيابان ولي عصر - روبه‌روي بزرگراه نيايش - بلوار اسفنديار - شماره 35 از آن رونمايي مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما