تاریخ انتشار
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۲۵۱۳

آسیب‌های عزاداری محرم و صفر کاهش یافت

آسیب‌های عزاداری محرم و صفر کاهش یافت
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم از همه عزاداران حسینی و هیئات مذهبی استان که نسبت به برگزاری باشکوه مراسم سوگواری در ماه‌های محرم و صفر اهتمام جدی داشتند قدردانی کرد.

وی با قدردانی از خطیبان و مبلغان دینی که در محافل و مجالس مذهبی به آگاهی بخشی مردم پرداختند، تاکید کرد: از شاعران آئینی و مداحان اهل بیت و همه کسانی که در بزرگداشت یاد و خاطره سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت کردند تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام اسکندری از عنایت مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید که به عزاداری‌ها توجه خاصی داشتند قدردانی کرد و گفت: برنامه‌های عزاداری امسال نسبت به سال‌های گذشته کم‌آسیب‌تر و کم حاشیه‌تر بود و آسیب‌های عزاداری کاهش پیدا کرده است.

وی رشد و بالندگی فرهنگ دینی مردم و توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را مهم‌ترین دلیل فروکش کردن آسیب‌های عزاداری ذکر کرد و افزود: امیدواریم در سال‌های آینده برنامه‌های گرامیداشت اهل بیت با کمترین آسیب و حاشیه برگزار شود، چون شان آن بزرگواران این اقتضا را دارد که ما سطح اخلاص را در برنامه‌ها بالا ببریم و از اعمالی که موجب خشنودی آنها نیست پرهیز کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: از کسانی که در این زمینه توجه لازم را ندارند انتظار داریم به خاطر حفظ شان اهل بیت عصمت و طهارت، از هر گونه اعمالی که موجب وهن اهل بیت می‌شود پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام اسکندری به تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عزاداری و سوگواری برای سیدالشهدا(ع) در درون و برون کشور اشاره کرد و افزود: باید از این میراث فاخر ارزشمندی که در اختیار ما قرار گرفته است با همه وجود حراست کنیم و آن را به نسل‌های آینده بسپاریم و روز به روز تاثیرگذاری‌های مناسبت‌ها را در متن زندگی مردم مشاهده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلا اشاره کرد و افزود: در اربعین حسینی دیدیم که امام حسین علیه السلام کشتی نجات همه انسان‌های آزادی‌خواه قرار گرفته و در مراسم پیاده روی از نجف تا کربلا تنها شیعیان نبودند که با پای پیاده نسبت به مقام والای امام حسین عرض ارادت کردند بلکه برادران اهل سنت ما و حتی پیروان مسیحی نیز در این مراسم شرکت داشتند.

وی گفت: امسال فریاد لبیک یا حسین نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کنار کاخ سفید به صدا در آمده بود.

حجت‌الاسلام اسکندری افزود: امام حسین(ع) امروز یک پیشوای جهانی است که در عرصه جهانی تاثیرگذار است بنابراین انتظار می‌رود که حضرت سیدالشهدا(ع) را آن گونه که هست معرفی کنیم نه اینکه با یک سری مسائلی که موجب وهن اهل بیت است معرفی شود.

وی ادامه داد: لازم است اندیشمندان و نویسندگان و گویندگان و مردم در تعظیم شعائر حسینی آنقدر توجه داشته باشند که جهانیان شیفته اندیشه والای آن حضرت شوند و ان شاء الله همه عالم عاشورایی شود و عالمیان لبیک یا حسین بگویند.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: امام حسین علیه السلام دیر یا زود تمام سنگرهای فکری و عقیدتی را فتح و زمینه را برای ظهور فرزندش امام مهدی فراهم خواهد کرد و ما در طلیعه این حرکت جهانی هستیم، بنابراین مسئولیت ما برای ترویج اندیشه‌های تابناک ائمه اطهار سنگین‌تر است.

وی اجرای برنامه‌های عقلانی و مدبرانه همراه با انسجام لازم را یکی از الزامات این مهم دانست و تاکید کرد: هیئات مذهبی و مردم ما باید دقت داشته باشند همان گونه که مجالس عزاداری باید از هر گونه آسیب مبرا باشد، مراسم شادی و میلاد اهل بیت هم نباید دارای آسیب باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: اعمال و رفتارمان در همه امورات باید در راستای مکتب و اندیشه‌های نورانی اهل بیت عصمت و طهارت باشند.

وی به کوشش جدی دشمنان برای نشان دادن آسیب‌های برنامه‌های شیعی اشاره کرد و تاکید کرد: هدف آنها بدبین کردن مردم و اندیشمندان جهان نسبت به قرآن کریم، پیامبر، دین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت‌الاسلام اسکندری افزود: امروز که رهبر معظم انقلاب در حال ساماندهی گروه‌های آزادی بخش در جهان هستند، همه ما وظیفه داریم با تمام توان و با عقلانیت و به دور از افراط و تفریط، برنامه‌ها را پیش ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان، وحدت بین همه گروه‌های اسلامی و پرهیز از تفرقه افکنی را از مسائل ضروری جهان اسلام دانست.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما