تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۲۶۴۲

ساماندهی یک هزار و ۹۱۹ مداح در سطح سمنان

ساماندهی یک هزار و ۹۱۹ مداح در سطح سمنان
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری سومین دور از انتخابات کانون مداحان استان طی روز جمعه هفته جاری از ساعت هشت صبح در هشت نقطه از استان، افزود: شهرستانهای شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدیشهر، دامغان، سرخه و همچنین بخش بیارجمند هر کدام یک صندوق ثابت اخذ رای خواهند داشت ولی شهرستان میامی با برنامه ریزی انجام شده یک صندوق در سه زمان مختلف به صورت سیار در مرکز شهرستان، کلاته های شرقی و منطقه کالپوش اقدام به اخذ رای کرد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سمنان با بیان اینکه ۱۳۶ نفر برای حضور در کانون مداحان استان کاندیدا شده اند، گفت: از این تعداد ۱۷ نفر زن و ۱۱۹ نفر مرد هستند.

شکری، تعداد افراد انتخاب شده پس از شمارش آراء را ۷۴ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۵۰ عضو اصلی و ۲۶ نفر نیز علی البدل خواهند بودکه برای چهار سال عهده دار ساماندهی امور مداحان استان می شوند.

وی با یادآوری اینکه تا کنون یک هزار و ۹۱۹ مداح در سطح استان شناسایی شده اند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۶۰ نفر برادر و ۶۵۹ نفر نیز مداح خواهر هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تعداد مداحان شهرستان شاهرود را ۴۹۱ نفر، سمنان ۴۸۳ نفر، گرمسار ۱۳۷ نفر، دامغان ۳۴۶ نفر، مهدیشهر ۱۳۰ نفر، سرخه ۵۲ نفر، میامی ۱۵۷ نفر و بیارجمند نیز ۱۲۳ مداح ذکر کرد و افزود: برای شهرستانهایی که از ۳۰ الی ۲۰۰ مداح و شاعر آئینی دارند پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شود.

شکری همچنین با اشاره به اینکه برای شهرستانهایی که از ۲۰۱ الی ۴۰۰ مداح و شاعر آئینی دارند هفت عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شود تصریح کرد: شهرستانهایی که ۴۰۱ تا یک هزار مداح و شاعر آئینی دارند هم ۹ نفر عضو اصلی و چهار نفر عضو علی البدل خواهند داشت.

وی ساماندهی مداحان و شعرای آئینی اعم از تشمیل پرونده، سطح بندی و صدور کارت شناسایی را از جمله وظایف کانون مداحان ذکر کرد و یادآور شد: تعیین ضوابط و چهارچوب های مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی و شناسایی مداحان و شعرا، تغذیه فکری و طرح های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد نیز از دیگر وظایف کانون مداحان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی و اشعار آئینی از حیث معنی، موثق و درست بیان شدن مطلب، لحن و... نیز مورد توجه کانون مداحان ذکر کرد و افزود: فعالیت تبلیغی مداحان در راستای نیل به اهداف انقلاب و اسلام باید هدایت شود.

شکری با اذعان بر اینکه استان سمنان مجموعه‌ای از فرهنگ‌های ناب است، گفت: فرهنگ ها، گویش ها و آداب و رسوم متفاوت عزاداری ظرفیت مناسبی است تا ضمن پرداختن به آنها بتوانیم تاثیرگذاری مناسب بر مخاطبان را شاهد باشیم.

وی در پایان، معرفی فرهنگ عاشورا و نمایش چهره واقعی نهضت امام حسین(ع) را مهمترین ثمره کار مداحان برشمرد و تصریح کرد: مداحان در انتخابات اشعار خود برای عزاداری و سبک‌های انتخابی دقت کنند تا انحراف فراهم نشود.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما