تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۲۶۵۱
رئیس برنامه‌ریزی مناسبت‌های مذهبی تبلیغات اسلامی:

طرح تربیت مربی مداح در مدارس کشور اجرا می‌شود

طرح تربیت مربی مداح در مدارس کشور اجرا می‌شود
جمال الدین بانج فروزش در گفت‌و‌گو با تسنیم در ساری، اظهار داشت: کانون مداحان با توجه به تاثیرگذاری، اثربخشی، ایجاد پیوند عاطفی و فکری، حفظ شئون مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت، نسبت به ساماندهی مداحان و شاعران آیینی کشور اقدام کرده است.

وی افزود: از تعداد مجموع سه‌هزار و ۲۹۱ مداح و شاعر استانی، تعداد ۳۳۸ نفر در مازندران نامزد شده که از این تعداد ۱۲۲ نفر به عنوان منتخبان اصلی و ۵۰ نفر به عنوان منتخبان علی‌البدل در ۲۲ شهرستان مازندران انتخاب می‌شوند.

فروزش گفت: در این دوره از انتخابات، شاهد رشد میانگین تحصیلات از فوق دیپلم به لیسانس، میانگین سنی از ۶۰ به ۵۵ سال و افزایش ۱۵ درصدی حضور خواهران برای نامزد شدن در انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته بودیم.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی مازندران از راه اندازی دفتر هنر و ادبیات هلال در دفاتر کانون مداحان استان‌ها خبر داد و افزود: دفتر ادبیات عاشورا، نمایندگی موسسه دعبل، کنگره شعر‌عاشورایی، فعال‌سازی اتوماسیون اداری و اجرای طرح تربیت مربی مدارس از برنامه‌های محوری کانون مداحان استان‌ها بوده که به مرور اجرایی می‌شود.

وی از توانمندسازی جامعه مداحان توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم در این دوره از انتخابات افراد اصلح، ایده‌پرداز، اخلاق‌محور و ارزش‌مدار برای کانون مداحان استان‌ها برگزیده شوند.

فروزش گفت: در زمینه مداحی و عزاداری، برنامه‌ریزی کیفی و محتواسازی را در برنامه داریم و قصد داریم امور مداحی و عزاداری را به شبکه مردمی واگذار کنیم.

فروزش اظهارامیدواری کرد: منتخبان سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی با دقت کافی، تلاش مضاعف، بصیرت و آگاهی نسبت به شناخت محیط و زمان و بهره‌گیری از فناوری نوین نسبت به اجرای منویات رهبری و انقلاب گام های بهتری بردارند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما