تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
۰
کد مطلب : ۲۲۶۸۲

کارگاه آموزش‌های تخصصی تشکل‌های دینی در رباط کریم برگزار شد

کارگاه آموزش‌های تخصصی تشکل‌های دینی در رباط کریم برگزار شد
کارگاه آموزش تخصصی مسئولان تشکل‌های دینی با موضوع اصول و کارکرد تشکل‌های دینی و هیئت‌ها با حضور مسئولان، اعضا و رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی شهرستان رباط کریم برگزار شد.

میثم طاهرآبادی، استاد این دوره از کارگاه‌ها، درباره کارکردهای اجتماعی تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی و نقش هیئت‌های مذهبی در مقابله با جریان‌های ضد فرهنگی در کلام امام(ره) و مقام معظم رهبری مباحثی را بیان کرد.

طاهرآبادی گفت: هیئت، نوعی تشکل مذهبی، بر محور عزاداری بر سیدالشهدا و ائمه(ع) است که از زمان ائمه(ع) به روش‌های گوناگون رواج داشته است و سخنرانان، مداحان و مرثیه‌خوانانی که در مجالس عزاداری انجام وظیفه می‌کنند باید معتقد، باخلوص، اهل مطالعه و تحقیق باشند و از اشعاری متین و برگرفته از آیات و روایات استفاده کنند.

وی به تهاجم فرهنگی و جنگ‌نرم اشاره و عنوان کرد: بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده‌اند و از طریق سیاست‌های فرهنگی با عناوین تبلیغ مذهبی و رواج تکنولوژی تلاش می‌کنند به اهداف شوم خود برسند زیرا فهمیده‌اند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها نفوذ در فرهنگ آنان و استحاله درونی آن است.

طاهرآبادی تصریح کرد: در تعریف پدیده تهاجم فرهنگی، دیدگاه رهبر معظم قابل توجه است، از نظر معظم له در تهاجم فرهنگی یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای رسیدن به مقاصد خاص خود و اسارت یک ملت، به بنیان‌های فرهنگی آن ملت هجوم می‌برد و در این هجوم، باورهای تازه‌ای را به زور و به قصد جایگزینی بر فرهنگ و باورهای ملی آن ملت وارد می‌کنند.

طاهری در پایان گفت: شناخت همه‌جانبه تهاجم فرهنگی و اهداف دشمن از آن، تقویت بینش دینی و سیاسی مردم، اشباع نیازهای طبیعی انسان از راه‌های مشروع، گسترش امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، توسعه و تقویت باورهای معارفی و قرآنی و توجه به سبک زندگی اسلامی از راه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما