تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۲۶۹۱

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» نقد و بررسی می‌شود

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» نقد و بررسی می‌شود
در این نشست ابتدا بخش‌هایی از این فیلم اکران و سپس محتوا و موسیقی آن با حضور کوروش جاهد (کارشناس و منتقد سینما) و محمدرضا آزاده فر (رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر) نقد و بررسی می‌شود.

«محمد رسول الله»، اولین و معروف‌ترین فیلم ساخته شده درباره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است که داستان زندگی حضرت محمد(ص) را از ۴۰ سالگی تا وفات به تصویر می‌کشد.

مصطفی عقاد «محمد رسول الله» را بر مبنای فیلمنامه‌ای از ه. ا. ل. کریگ و با بازی تعدادی از چهره‌های سرشناس دنیای سینما شامل آنتونی کوئین، ایرنه پاپاس، مایکل آنسارا، جانی سکا، مایکل گادفری ساخت.

از وقایع تاریخی مهمی که در این فیلم تصویر شده‌اند، می‌توان به بعثت پیامبر، قتل سمیه، اسلام آوردن و شکنجهٔ بلال حبشی، جنگ بدر، جنگ احد، هجرت مسلمانان از مکه به مدینه، فتح مکه و... اشاره کرد.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند چهارشنبه ۱۷ دی ماه ساعت ۱۶ به خانه فرهنگ نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از پل ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن ۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس حاصل کنند.

جشنواره آئینی امین عالم ۱۴ تا ۱۹ دی ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در فرهنگسراهای فردوس، معرفت، رویش، تهرانسر، کار، خاتم و تهران میزبان شهروندان است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما