تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۲۷۰۹
اوحدی خطاب به دانشجویان عمره‌گزار:

دلهایتان را از عطش زیارت لبریز کنید/ دعای مکارم‌‌الاخلاق بخوانید

دلهایتان را از عطش زیارت لبریز کنید/ دعای مکارم‌‌الاخلاق بخوانید
سومین روز از همایش قبل از سفر دانشجویان عمره‌گزار دانشگاه‌های تهران، عصر امروز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه با حضور دانشجویان پسر مجرد اعزامی به عمره در دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت به تأثیر عمیق مناسبت‌های مذهبی و ویژگی‌های خاص این مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: قدرت ایجاد وحدت و تجمع از ویژگی‌های خاص مناسبت‌های مذهبی است که هیچ مناسبت دیگری نمی‌تواند چنین تجمع‌هایی ایجاد کند.

وی آمادگی برای رشد، گذشت و ایثار را از دیگر ویژگی‌های مناسبت‌های مذهبی عنوان و اظهار کرد: اشتیاق شخصی و انگیزه قوی مردم برای حضور در این مراسم از دیگر مشخصه‌های مراسم‌های مذهبی از جمله حج و عمره است.

معدل سنی زائران عمره‌گزار ۴۵ تا ۵۰ سال است
اوحدی با اشاره به اینکه معدل سنی زائران عمره‌گزار ۴۵ تا ۵۰ سال است و تاکنون حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پشت نوبت عمره مفرده قرار دارند، عنوان کرد: اگر بخواهیم با ظرفیت موجود زائرانی که ثبت‌نام کرده‌اند به عمره اعزام کنیم، حدود ۱۰ سال به طول خواهد انجامید و تا چهار سال آینده نیز امکان ثبت‌ نام جدید اصلاً وجود ندارد.

قدر توفیقی که به دست آورده‌اید، بدانید
وی خطاب به دانشجویان اعزامی به عمره مفرده، گفت: اگر همین اکنون اعلام کنیم که امکان ثبت‌ نام جدید وجود دارد یقین بدانید که ۱۵ میلیون نفر ثبت‌ نام خواهند‌ کرد، پس قدر توفیقی را که به دست آورده‌اید بدانید.
رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه مناسبت‌های مذهبی فضای رشد و بالندگی برای شرکت‌کنندگانشان فراهم می‌کنند، گفت: اخیراً مناسبت اربعین حسینی را داشتیم؛ اعضای ستاد دائمی اربعین در سازمان حج و زیارت در خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌های خود از حضور ۸۰۰ هزار تا یک میلیون زائر سخن می‌گفتند اما طبق آمار رسمی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در این مراسم شرکت کردند.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ حدود ۱۲۰ هزار نفر، در سال ۹۱ حدود ۲۵۱ هزار زائر و در سال گذشته ۴۵۰ هزار زائر در مراسم اربعین شرکت کرده بودند اما امسال این تعداد به یک و نیم میلیون نفر رسید، آن هم در شرایطی که ۳۰ درصد کشور عراق در اشغال داعش قرار دارد و این گروه تهدید کرده بود که عملیات انتحاری در مسیر انجام خواهد داد.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور بیش از ۱۷ میلیون نفر در مسیر پیاده‌روی اربعین، گفت: دنیا در برابر عظمت این جمعیت، متحیر شد و خبرگزاری‌هایی که تا یک هفته اول سکوت مطلق خبری در این خصوص داشتند، مجبور شدند به نحوی به پوشش خبری آن بپردازند.
وی تصریح کرد: یقیناً داعش تحلیل کرده بود که اگر کوچک‌ترین تعرضی به زائران اربعین داشته باشد، یقیناً در همین اربعین ریشه‌اش کنده خواهد شد.

از همین اکنون به مطالعه تاریخ اسلام بپردازید
اوحدی خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم به کوتاه بودن سفر عمره اشاره کرد و گفت: سفر شما فقط ۱۰ روز است و تا به خود بیایید تمام می‌شود. لذا خواهش می‌کنم از همین اکنون به مطالعه تاریخ اسلام و وقایع رخ داده در مکه و مدینه بپردازید. خداوند پیامبر(ص) را اسوه حسنه معرفی کرده است پس باید با زندگی ایشان آشنا باشید تا بتوانید زندگی خوبی داشته باشید.
وی به زندگی امام سجاد(ع) اشاره و تصریح کرد: حتماً دعای مکارم‌الاخلاق امام سجاد(ع) را بخوانید چرا که حادی ارزشمند‌ترین درس‌های اخلاقی و درس زندگی است؛ زمان زود می‌گذرد قدر فرصت‌ها را بدانید و مقدمات سفر خود را آماده کنید.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از حالا تصمیم بگیرید و تا جایی که می‌توانید دل‌هایتان را از عطش زیارت لبرز کنید و نیاز محبت اهل بیت(ع) را در دلهایتان ایجاد کنید تا دریایی از این محبت به سوی شما جاری شود.
وی از روحانیان کاروان‌های عمره دانشجویی خواست انسجام و هماهنگی کاملی با سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ایجاد کنند و اظهار کرد: یکی از برکات فعالیت بعثه و سازمان حج، برگزاری عمره دانشجویی است و ما تنها کشوری هستیم که چنین برنامه‌ای را اجرا می‌کنیم.

از همین اکنون روزنگار سفرشان را بنویسند
اوحدی به دانشجویان پیشنهاد کرد از همین اکنون روزنگار سفرشان را بنویسند و افزود: انسان خلیفه‌الله است و ما اگر بخواهیم خدا هر چه را که بخواهیم به ما می‌دهد به شرطی که نسخه الهی شویم؛ اگر بخشی از صفات پیامبر(ص) که شما به زیارتشان می‌روید کسب کنید می‌توانید نسخه الهی شوید.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام قرائتی به سخنرانی پرداخت و سپس در خصوص وهابیت صحبت شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما