تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۲۷۳۴

دکور فیلم «محمد(ص)» با «مختارنامه» قابل مقایسه نیست

دکور فیلم «محمد(ص)» با «مختارنامه» قابل مقایسه نیست
محسن شاه‌ابراهیمی، طراح صحنه سینما که در فیلم سینمایی «محمد (ص)» به عنوان همکار در کنار میلژن کرکا کلژاکویچ (طراح صحنه و دکور فیلم «محمد») حضور داشت، درباره این پروژه فاخر اظهار کرد: آنچه بیش از همه در تولید فیلم‌هایی اینچنینی دارای اهمیت است، پشتیبانی مالی است که از این دست کارها صورت می‌گیرد و مطمئن باشید اگر چنین اتفاقی رخ دهد، نتیجه به دست آمده همه را راضی خواهد کرد. این اتفاق نیز زمانی شکل می‌گیرد که مدیران به عوامل ایرانی اعتماد کرده و کارهایی مهم را به آنها واگذار کنند.

وی افزود: درباره فیلم «محمد(ص)» هم باید بگویم یک تلاش همگانی ما را در انجام این کار موفق کرد. درضمن بیشتر تلاش‌ها و کارهایی که در این فیلم شده توسط بچه‌های ایرانی شکل گرفته است، هرچند بین گرو ایرانی و خارجی فیلم، تعامل خوبی برقرار شده بود که به ما این امکان را می‌داد تا کار خوبی را ارائه دهیم.

شاه‌ابراهیمی درباره مدیریت «کرکا» در فیلم گفت: به هر حال وی مدیر طراحی و صحنه این کار را بر عهده داشت و نظارت کلی بر روی تمامی بخش‌ها داشت؛ به ویژه در فاز اول فیلم. در فاز‌های بعدی کرکا در فیلم حضور نداشت و ما (تیم ایرانی) خود ادامه کار را انجام دادیم.

طراح صحنه سریالر«مختارنامه» در پاسخ به این سؤال که چرا در سریال «مختارنامه» چنین دکوری ساخته نشد تا هم اکنون شاهد از بین رفتن آن نباشیم؟ گفت: در «مختارنامه» کار به صورت سنتی انجام شد. یعنی با لوله و داربست دکورها را ساختیم تا تنها برای مقطعی خاص، دکورها مورد استفاده باشد، اما در فیلم «محمد(ص)» از همان ابتدا تصمیم بر این بود که دکورها مانا باشد. یعنی برای سال‌های سال بتواند از آن استفاده کرد. درضمن هزینه‌ای که برای «مختارنامه» شده است را نمی‌توان با این فیلم سینمایی مقایسه کرد.

شاه ابراهیمی در پایان بیان کرد: از ابتدا شروع کار می‌دانستیم که چه انتظاری از این فیلم می‌رود و پیش‌بینی نیز می‌کردیم که کیفیت طراحی صحنه و دکور چگونه خواهد بود. با این توضیح باز هم باید بگویم که از کاری که انجام شده رضایت کامل دارم و امیدوارم دیگر کارها نیز از چنین کیفیتی بهره‌مند باشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما