تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۲۸۰۱

مرزهای خوزستان در اربعین ۱۰ برابر ظرفیت خود فعالیت کردند

مرزهای خوزستان در اربعین ۱۰ برابر ظرفیت خود فعالیت کردند
قدرت الله دهقان پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از عوامل اربعین حسینی در خوزستان اظهار کرد: در طول تاریخ تشیع و از بعد از حادثه کربلا، امام حسین در مقاطع تاریخی متعدد، حوادث بعد خود را مانند یک بیمه گر کاملا بیمه کرده است.

وی افزود: در حوادث اخیر مانند تحولات عراق و همچنین ورود گروه تروریستی داعش و ایجاد سایه رعب و وحشتی که این گروه خشن و ضد دین به وجود آورده بود، کسی تصور نمی کرد که این تجمع ۲۰ میلیونی در عراق بدون هیچ گونه مشکل امنیتی برگزار کنند.

معاون امنیتی و انتظانی استانداری خوزستان تصریح کرد: این تجمع بزرگ اربعین در کربلا بسیار باشکوه و عجیب بود. همه ناظران بین المللی شاهد بودند که چقدر باشکوه بود و علت این شکوه همان بیمه امام حسین(ع) است.

دهقان با اشاره به بسیج همکه مسئولان استانی برای عبور و مرور زائران از مرزهای استان خوزستان به کشور عراق تصریح کرد: استاندار خوزستان شخصا از مسیر بستان به مرز چذابه بازدید داشته و دستور بهسازی آسفالت و این مسیر را داده بود. با پیگیری های معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز بهیازی مسیر به چند پیمانکار سپرده شد تا هر چه سریعتر بهسازی شود.

وی عنوان کرد: سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور، نیروهای امنیتی، شهرداری ها، فرمانداران، منطقه آزاد و همه مسئولان با تمام وجود پای کار آمده و در صحنه حضور پیدا کردند.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان تاکید کرد: غیرت در خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) آنقدر زیاد بود که نمی توان گزینش خاصی کرد. سال گذشته ۲۲۴ هزار نفر و امسال ۵۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه و چذابه عبور کردند.

دهقان اظهار کرد: ظرفیت عبور این مرزها در بهترین حالت روزانه پنج هزار نفر است ولی در اربعین امسال در مدت زمان یک روز ۵۰ هزار نفر وارد کشور شده و یا اینکه از کشور خارج شدند. یعنی مرزهای خوزستان ۱۰ برابر ظرفیت خود فعالیت کردند. امیدوارم در سال آینده بتوانیم مراسم را بهتر و باشکوه تر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور نیز حضور دارد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما