تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۲۹۸۱

تردیدها برای نمایش فیلم «محمد(ص)» برای چیست؟

تردیدها برای نمایش فیلم «محمد(ص)» برای چیست؟
بار دیگر نمایش فیلم عظیم «محمد(ص)» به تأخیر افتاد. این فیلم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های مسئولان جشنواره قرار بود در مراسم افتتاحیه به نمایش درآید، بنا به گفته عوامل فیلم، به دلیل پایان نیافتن مراحل فنی به افتتاحیه فیلم فجر نرسید. البته پیش از این نیز وعده رونمایی فیلم در هفته وحدت داده شده بود که آن نیز لغو شد.

افراد بسیاری مشتاقانه به انتظار نمایش عمومی فیلم جدید مجید مجیدی هستند و انگیزه بسیاری از علاقمندان سینما به ویژه اهالی رسانه این بود که در جشنواره فیلم فجر سی‌و‌سوم قرار است این فیلم به نمایش درآید. با وجود این، بنا بر اخبار غیررسمی، حتی ممکن است این فیلم در جشنواره فجر به نمایش درنیاید. شنیده‌ها حاکی است که فیلم «محمد(ص)» قرار است برای اولین بار در جشنواره کن عرضه شود، به همین دلیل شاید در جشنواره فجر به نمایش درنیاید و انتظار علاقه‌مندان این فیلم طولانی‌تر شود.

اگر چنین خبری صحت داشته باشد، چندان توجیه‌پذیر نیست. اینکه مخاطبان داخلی پس از چند سال انتظار، به بهانه عرضه فیلم در جشنواره خارجی از دیدن این اثر در جشنواره فجر محروم شود، خلاف وعده‌های قبلی عوامل فیلم و مسئولان سینمایی کشور است. البته این سخن، معنای نفی نمایش فیلم محمد(ص) در جشنواره‌های خارجی نیست، چرا که این فیلم باید به واسطه کمپانی‌های خوب بین‌المللی در سراسر دنیا به صورت گسترده اکران شود.

نکته دیگر این‌که همزمان هجمه‌های اخیر غرب علیه پیامبر اکرم(ص)، این فیلم می‌تواند نقش مهمی در شرایط کنونی برای تنویر اذهان مردم جهان درباره اسلام و تبیین شخصیت پیامبر(ص) داشته باشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما