تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۳۰۷۵

تدوین دانشنامه موضوعی قرآن کریم در مدینه منوره

تدوین دانشنامه موضوعی قرآن کریم در مدینه منوره
کمیته علمی وابسته به مجمع قرآنی ملک فهد، پروژه چاپ دانشنامه موضوعی قرآن کریم را که دربردارنده ۱۵۰۰ موضوع مختلف است، به پایان رساند.

این دانشنامه که «المعجم المیسر لموضوعات القرآن الکریم»(دانشنامه آسان در موضوعات قرآنی) نام دارد؛ با بهره‌گیری از رویکردی علمی و دقیق و با استناد به تفاسیر موثق و مستند، تدوین شده است.

«محمد سالم بن شدید العوفی»، دبیر مجمع قرآن ملک فهد در این باره تصریح کرد: تدوین این دانشنامه براساس انتخاب موضوعی آیات قرآن کریم است، تا جست‌وجو برای پژوهشگرانی که به‌دنبال موضوع خاصی از قرآن کریم هستند، آسان و سهل‌الوصول باشد.

وی افزود: اداره امور علمی وابسته به مجمع چاپ قرآن کریم در مدینه منوره، با مشاهده خلاء در این زمینه در راستای ایجاد روشی آسان در باب جستجوی موضوعی آیات قرآن کریم، اقدام به تدوین این دانشنامه نمود.

العوفی در پایان عنوان کرد: این دانشنامه به عنوان یک گام‌ مهم در مجمع به‌شمار می‌رود که با هدف خدمت به علاقه‌مندان به علم صورت گرفته است و پژوهشگران تمام تلاش خود را در جهت ارائه فرهنگ‌ لغتی کامل و شامل دربردارنده تمامی موضوعات قرآنی به‌کار بستند و پیش‌بینی می‌شود، این دانشنامه در ۶ جلد منتشر شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما