تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
۰
کد مطلب : ۲۳۱۹۷

زیارت‌نامه‌‌های مسجد کوفه بازنویسی می‌شود

زیارت‌نامه‌‌های مسجد کوفه بازنویسی می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «masjed-alkufa.net»، بازنویسی زیارت‌نامه‌های موجود در ورودی‌های مرقد‌های مطهر «مسلم بن عقیل»، «هانی بن عروة» و «مختار ثققی» و «محراب امیرالمؤمنین(ع)» در مسجد کوفه از امروز، ۲۶ بهمن‌ماه، به دستور «سید موسی تقی الخلخالی»، تولیت مسجد کوفه آغاز شد.

این طرح به همت بخش خوشنویسی تولیت مسجد کوفه و با مشارکت تعدادی از خوشنویسان برجسته عراقی اجرا می‌شود.

هدف از بانویسی این زیارت‌نامه‌ها، نگارش صرف آن‌ها نیست، بلکه این عمل با تکنیک‌ و کیفیت بالای خوشنویسی و با رعایت اصول و قواعد مربوط به نگارش حروف و فاصله بین خواننده و تابلوها و سازگاری رنگ‌ها برای عدم‌آسیب‌رسانی به چشم زائران انجام می‌شود.

سید حسین الحلو، مسئول شعبه خوشنویسی مسجد کوفه، در این باره گفت: این شعبه در سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در دست اجرا دارد و علاوه بر توجه به نسخه‌های خطی و جمع‌آوری تابلوهای سنتی مربوط به مسجد کوفه به عنوان منابع و مصادر علمی، هنری، فرهنگی و خوشنویسی عربی، بازنویسی بسیاری از تابلوهای هنری مربوط به دوره‌های زمانی مختلف را برعهده گرفته است.

شعبه خوشنویسی تولیت مسجد کوفه با توجه به همکاری و مشارکت‌هایی که در سطح ملی و بین‌المللی داشته، تعامل و جایگاه بسیار خوبی با مؤسسات فرهنگی مربوط به خوشنویسی عربی دارد.

دعوت مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ سازمان همکاری اسلامی (ارسیکا) از شعبه خوشنویسی مسجد کوفه برای حضور در کنگره بین‌المللی این مرکز در ترکیه، دلالت آشکاری بر جایگاه بالای این شعبه دارد.

همچنین، برگزاری مسابقات بین‌المللی خوشنویسی در حاشیه جشنواره فرهنگی بین‌المللی «السفیر» در کوفه با مشارکت بیش از ۷۰ تابلوی هنری از خوشنویسان کشورهای مختلف از دیگر فعالیت‌های مهم این شعبه محسوب می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما