تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۳۲۰۷

نرم‌افزار سلسله مباحث عاشوراپژوهی رونمایی شد

نرم‌افزار سلسله مباحث عاشوراپژوهی رونمایی شد
به‌همت معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم، نرم‌افزار سلسله مباحث دین‌پژوهی طراحی شده است. این نرم‌افزار دارای متن کاملا باز و به زبان فارسی است و در تمامی سیستم عامل‌های معروف دنیا قابل اجراست و کار با آن ساده و کاربر پسند است.

این نرم‌افزار در قالب فایل‌های ویدئویی شامل سلسله نشست‌های علمی دین‌پژوهان در سال ۹۲ و با موضوع عاشورا‌پژوهی و با سخنرانی اساتیدی همچون محمد جواد صاحبی، مهدی مهریزی، محمدهادی یونسی غروی، سیدحسن اسلامی، محسن الویری، سیدمنذر حکیم، علی‌اکبر علیخانی، یدالله مقدسی و رمضان محمدی برگزار شد.

از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به سطح دسترسی این نرم‌افزار به متن کامل این سخنرانی و همچنین دسترسی به فایل صوتی برنامه اشاره کرد.

این نرم‌افزار دارای موضوعاتی از قبیل نهضت حسینی جلوه‌گاه مکارم اخلاقی، هاشمیان در نهضت حسینی، آسیب‌های اخلاقی پژوهش‌های عاشورایی، اهداف قیام امام حسین(ع)، پژوهش درباره شهادت و رحلت سه معصوم امام مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) است.

از دیگر موضوعات این نرم‌افزار می‌توان به بررسی اعلام‌الهدایه – سیره پیشوایان، کارکردهای تاریخی زیارتنامه‌های عاشورائی با تأکید بر زیارت اربعین، نقش بانوان در نهضت حسینی(ع)، بیداری اسلامی، فرصت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌ها از منظر سید جمال‌الدین حسینی اسدآبادی، نقد و بررسی روایات نبوی قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) و سیاست و حکمت در حکومت الهی اشاره کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما