تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۳۲۳۶

شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های مداحی در استان سمنان

شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های مداحی در استان سمنان
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری با تأکید بر شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های مداحی در سطح استان اظهار کرد: این ظرفیت باید برای اسلام و ایران پرورش یافته و به صاحبان اصلی آن تحویل داده شود.

وی اهمیت مسئولیت‌پذیری منتخبان را یادآور شد و تصریح کرد: اگر شخصی که در این منصب مهم و حیاتی ازنظر دین قرار می‌گیرد، وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری داشته باشد، باعث پیشرفت انقلاب و افزایش دین‌داری در سطح جامعه بخصوص در میان جوانان خواهد شد.

شکری ساماندهی یک هزار و ۹۱۹ مداح در استان را به‌عنوان دستاوردی ممتاز یاد و عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۶۰ نفر برادر و ۶۵۹ نفر نیز مداح خواهر هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۶ نفر برای حضور در کانون مداحان استان کاندیدا شدند که از این تعداد ۱۷ نفر زن و ۱۱۹ نفر مرد بودند اظهار داشت: بعد از انتخابات ۵۰ عضو اصلی و ۲۶ نفر نیز علی‌البدل برای چهار سال عهده‌دار ساماندهی امور مداحان استان شدند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بیان داشت: تعداد مداحان شهرستان شاهرود ۴۹۱ نفر، سمنان ۴۸۳ نفر، گرمسار ۱۳۷ نفر، دامغان ۳۴۶ نفر، مهدی‌شهر ۱۳۰ نفر، سرخه ۵۲ نفر، میامی ۱۵۷ نفر و بیارجمند نیز ۱۲۳ مداح است.

شکری ساماندهی مداحان و شعرای آیینی اعم از تشکیل پرونده، سطح‌بندی و صدور کارت شناسایی را ازجمله وظایف کانون مداحان ذکر و اظهار کرد: تعیین ضوابط و چارچوب‌های مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی و شناسایی مداحان و شعرا، تغذیه فکری و طرح‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد نیز از دیگر وظایف کانون مداحان است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما