تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۳۳۰۱

فیلم «محمد(ص)» انتظارات را برآورده نکرد

فیلم «محمد(ص)» انتظارات را برآورده نکرد
جبار آذین، کارشناس و منتقد سینما درباره فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی اظهار کرد: با توجه به تبلیغاتی که از ابتدای ساخت این کار پیش آمد انتظار تمام علاقه‌مندان این بود که کاری را شاهد باشیم که در آن زیبایی‌های شخصیت حضرت رسول(ص) به بهترین شکل ممکن تصویر شده باشد، اما آنچه که به نمایش درآمد نتوانست آن گونه که باید، انتظارات را برآورده کند. حتی باید گفت که این تاثیرگذاری به اندازه فیلم «الرساله» ساخته مصطفی عقاد نبود.

وی افزود: افسوس اصلی من از بابت این فیلم سینمایی آن است که این فیلم قادر بود پاسخی مناسب برای مغرضانی باشد که سعی دارند چهره اسلام و حضرت رسول(ص) را خشن جلوه دهند. برای همین تاریخ را تحریف می‌کنند و دروغ‌های را به حضرت رسول(ص) نسبت می‌دهند. این کار می‌توانست به خوبی پاسخی برای این دست آثار باشد، اما با تمام این مسائل باید گفت که فیلم «محمد(ص)» با وجود اینکه شاهکار نیست، اما یک اثر تماشاگرپسند محسوب می‌شود.

این منتقد سینمایی درباره نقدهایی که به این فیلم می‌شود، گفت: نقدهایی که این روزها از این فیلم می‌شود بیشتر بر پایه اهداف سیاسی بیان می‌شود، چون هجمه‌ای که از سوی برخی دوستان مطرح می‌شود پایه و اساس درستی ندارد و بیشتر برگرفته از منافع سیاسی است. دلیل این گفته نیز آن است که نقد سازنده باید با تأمل بیان شود، نه این‌که با تکیه بر مسائل شخصی و حسادت‌های حرفه‌ای یک فیلم کوبیده شود.

وی درباره عوامل بین‌المللی این فیلم سینمایی گفت: این فیلم توانسته با تکیه بر عوامل خارجی به یک تأمل خوب با سینمای جهان دست پیدا کند، حتی باید گفت در این فیلم سینمایی، استانداردهای جدیدی برای سینمای کشورمان به وجود آمده است. اما در کنار داشته‌های منفی این کار باید بگویم که فیلمنامه این کار همانند بخش‌های فنی آن از کیفیت لازم بری است و ارتباط منطقی و دراماتیک در آن به چشم نمی‌خورد.

آذین ادامه داد: موسیقی این فیلم سینمایی هم از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت. موسیقی این کار را اگر بخواهیم با فیلم «الرساله» مقایسه کنیم کاملاً متوجه منظور خواهیم شد، زیرا موسیقی آن کار به شدت در اثر جاری بود، حتی پس از سال‌ها این موسیقی برای هر مسلمانی دوست داشتنی است، اما این ویژگی برای موسیقی فیلم «محمد(ص)» ساخته مجیدی وجود ندارد.

این کارشناس در پایان گفت: با توجه به داشته‌های فنی این فیلم سینمایی و داشته‌های فنی کارگردان آن، همان گونه که پیشتر گفته شد در حد انتظارات نیست؛ اتفاقی که امید داریم در قسمت‌های بعد جبران شود و شاهد کارهای بهتری در سیما باشیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما