تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
۰
کد مطلب : ۲۳۳۰۷

عزاداری‌های استان بوشهر از آسیب‌ و خرافات مبرا است

عزاداری‌های استان بوشهر از آسیب‌ و خرافات مبرا است
حجت الاسلام حسين روحانی نژاد عصر شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: امروز نشست فصلی روسای شوراهای مذهبی سراسر کشور در بوشهر برگزار شد. این شوراها منتخب ۹۰ هزار هیئت مذهبی کشور هستند که در مناسبت های مختلف برنامه‌هایی برگزار می کنند.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری این نشست نیز بیان داشت: برنامه‌ها و عزاداری‌های نقاط مختلف کشور در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت این عزاداری‌های تحلیل شده و مشکلات رفع و راهکارهای مناسب ارائه می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در آستانه ایام فاطمیه هستیم که امسال با ایام نوروز مصادف شده است که باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: ستادهای ساماندهی شئون فرهنگی در سطح ملی و استان با توجه به عرف هر منطقه تصمیم‌گیری خواهند کرد که در ایام فاطمیه مراسمات به چه صورتی برگزار شود. در برخی مناطق سه و در برخی مناطق ۱۰ روز و در برخی نقاط کشور نیز پنج روز برنامه‌های ایام فاطمیه را برگزار می‌کنند که در هر منطقه باید با عرف آن منطقه برگزار شود.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: مردم نیز نباید از ایام فاطمیه غفلت کنند و در حالی که در ایام نوروز سنت‌ها را انجام می‌دهند، باید به معارف فاطمیه نیز توجهی جدی داشته باشند.

وی در ارتباط با وضعیت فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در استان بوشهر نیز گفت: استان بوشهر بیش از یک هزار و ۱۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده دارد و عزاداری‌های استان بوشهر از آسیب‌ها و خرافات مبرا است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: سبک عزاداری‌ها در این استان حفظ شده است و حالت سنتی را در سینه‌زنی و زنجیرزنی شاهد هستیم و در زمینه محتوا هم عمیق است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما