تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۳۳۸
پلیس عراق اعلام کرد:

7 زائر در کاظمین به شهادت رسیدند

7 زائر در کاظمین به شهادت رسیدند
به گزارش خیمه، به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام پلیس عراق گفت:«مهاجمان با کمین در مسیر گروهی از زائران جوان که راهی کاظمین بودند، آنها را در روستای مدائن به شهادت رساندند.»

هزاران زائر برای شرکت در مراسم 25 رجب سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت موسی بن جعفر(ع ) عازم کاظمین شده اند. 

درهمين راستا فرماندهي طرح امنيت بغداد معروف به اعمال قانون دیروز طرح امنيتي ويژه سالروز شهادت و زيارت امام موسي كاظم (ع ) را اعلام كرد. 

سخنگوي طرح امنيت بغداد به خبرنگاران در بغداد گفت كه در راستاي اين طرح، تعداد زيادي از نيروهاي نظامي در سطح بغداد پراكنده و پست‌هاي متعدد ايست و بازرسي برقرار شده است. 

سرتيپ قاسم عطا ادامه داد كه طرح امنيتي سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) با همكاري وزارتخانه‌هاي دفاع، كشور، بهداشت، حمل و نقل، شوراي استان و شهرداري بغداد و ديوان اوقاف شيعه اجرا مي‌شود.

طرح متشكل از دو محور امنيتي و خدماتي است و سه مركز براي مديريت طرح امنيت در سه بخش كرخ، رصافه و كاظمين ايجاد شده و نيروهاي نظامي و گشت هاي واكنش سريع در مناطق از پيش تعيين شده مستقر شده‌اند.

بازنگه داشتن همه پل‌ها در مقابل حركت روان زايران كه پياده عازم منطقه كاظمين هستند و ممانعت از تردد وسايط نقليه در منطقه كاظمين و بكارگيري ‪ ۲۰۰‬زن براي انجام عمليات بازرسي از زنان به منظور حفظ امنيت زيارت از ديگر اقدامات امنيتي است.

سرتيپ قاسم عطا از زائران امام موسي كاظم(ع ) خواست از همراه داشتن سلاح، كودكان شيرخواره و كم سن و سال، كيف و ساك سنگين و بزرگ و دستگاه هاي ارتباطي خودداري كنند.

خودداري از شايعه پراكني و حركت زايران در مسيرهاي از پيش تعيين شده و همكاري با نيروهاي نظامي از ديگر مواردي است كه سرتيپ عطا، به زايران توصيه كرده است. 

وي در خصوص تلاش گروه‌هاي تروريستي براي هدف قرار دادن آيين زيارت گفت كه گزارش‌هاي اطلاعاتي زيادي در اين خصوص در اختيار داريم.

سرتيپ عطا تاكيد كرد كه نيروهاي عراقي دیروز موفق شدند در عمليات بازرسي در مناطق حومه كاظمين مقاديري سلاح و بمب و مواد منفجره كشف‌كننده كه تروريست‌ها درصدد استفاده از آنها عليه زايران بودند.

پيش‌بيني مي‌شود كه بيش از يك ميليون زائر از مناطق مختلف عراق در آيين سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) شركت كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما