تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۳۴
با هدف جلوگیری از گسترش شمایل نامناسب از عاشورا؛

دومين سوگواره پوسترهاي عاشورايي برگزار می شود

دومين سوگواره پوسترهاي عاشورايي برگزار می شود
به گزارش خیمه، دبير سوگواره پوسترهاي عاشورايي هدف از برگزاري اين سوگواره را جلوگيري از گسترش شمايل هاي نامناسب از واقعه عاشورا بيان کرد و افزود: هدف جامعه هنر از برگزاري اين سوگواره اين است که به واسطه هنر بتوانند گام کوچکي براي برطرف شدن اين معضل برداشته و مردم را به سوي هنر اصيل سوق دهند.

احمد آقا قلي زاده گفت: دوره قبل که براي نخستين بار اين سوگواره برگزار شد مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت ولي متاسفانه به دليل مشکلاتي در دسترس عموم مردم قرار نگرفت.

وي مشکل عمده برسر راه عمومي شدن اين پوسترها را هزينه بر بودن آنها عنوان کرد و تصريح کرد: براي پر کردن اين خلأ از معاونت فرهنگي هنري شهرداري تهران و وزارت ارشاد خواستيم هزينه تکثير اين پوسترها را بر عهده بگيرند.

مسئول گرافيک واحد هنرهاي تجسمي حوزه هنري با تاکيد براين که آثار سال گذشته در حد نمايش باقي ماندند و مجال انتشار نيافتند، ادامه داد: اگر مسئولان دغدغه فرهنگ وکار فرهنگي دارند و خواهان مبارزه با شمايل هستند با تقبل هزينه تکثير اين پوسترها آنها را در اختيار مردم تشنه قراردهند.

وي با بيان اينکه از سازمان تبليغات اسلامي به عنوان متولي ترويج فرهنگ ديني توقع داريم براي اين امر پيش قدم شود، افزود: وظيفه ما در حوزه هنري نمونه سازي اين آثار بود و هر کس که متولي فرهنگ باشد حتي اشخاص مي توانند هزينه اين کار را متقبل شوند.

دبير سوگواره درباره فراخوان گفت: فراخوان اين سوگواره به صورت آگهي در روزنامه ها و مجلات تخصصي منتشر شده و حتي به ايميل هنرمنداني که در سوگواره اول شرکت کرده بودند فرستاده شده است و آخرين مهلت براي ارسال آثار نيز 30 آذر است.

بنابرگزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، آقا قلي زاده گفت: سوگواره امسال از 22 دي به مدت 15 روز آغاز به کار کرده و روز آخر با اهدا جوايز به نفرات برتر در تالار انديشه پايان مي يابد.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما