تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۳۴۴۶

زندگی حضرت فاطمه باید برای زنان ایرانی الگو باشد

زندگی حضرت فاطمه باید برای زنان ایرانی الگو باشد
حجت الاسلام غلامرضا دهقان اظهار داشت: اگر نام فاطمه (س) به عنوان یک نام مطرح باشد، تنها همان یک نام است که از ترکیب پنج حرف ساده پدید می آید و دیگر هیچ گونه ویژگی و خصوصیتی ندارد، لکن در فرهنگ اسلامی ما در عرصه های فرهنگی دامن گستر و روح پرور آن، این نام دیگر تنها یک نام نیست.

وی افزود: این نام وقتی از قاب و قالب یک نام ساده درآید و در مکتب اسلام و فرهنگ اسلامی مطرح شود، به نامی مقدس و متعالی مبدل می شود که جز با قلب پاک نمی توان یادش کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سراوان بیان کرد: متاسفانه نوع سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه آنگونه که باید و شاید از سوی متولیان امر مورد توجه قرار نگرفته است.

وی یادآورشد: حضرت فاطمه زهرا(س) چه زمانی که درخانه پیامبر اکرم(ص) و پس از آن به عنوان همسر امام علی(ع) نقش آفرین بودند و به خوبی مسوولیت های محوله خویش را انجام می دادند.

حجت الاسلام دهقان افزود: بر خلاف تصور عموم مردم، شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) بیشتر بر اکتسابی نه انتسابی بوده و توجه به این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی های گسترده ای باید بر نوع سبک زندگی صدیقه طاهره (س) در جامعه انجام گیرد تا این مسائل به الگو و سرمشق برای دختران و زنان عالم شود.

دهقان به اشاره به فرارسیدن دهه فاطمیه(س) تاکید کرد: باید همگان تلاش کنند تا ضمن سیاه پوش کردن معابر و خیابان ها شهر این دهه در خور شان دخت نبی مکرم اسلام (ص) برگزار شود.

وی یاد آور شد: به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مراسم محوری به مدت پنج شب با حضور مردم و مسولان در مسجد جامع حضرت علی ابن ابيطالب (ع) برپا می گردد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما