تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۳۵۶۶

مجموعه موسوعه الشهید الثانی رونمایی شد

مجموعه موسوعه الشهید الثانی رونمایی شد
مجموعه موسوعه الشهید ثانی پیش از ظهر پنجشنبه با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی‌‌ رئیس قوه قضائیه، آیت الله رضا استادی‌ و جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رونمایی شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ساخت و پرداخت موسوعه‌ها از ۱۵ سال پیش شروع شده، گفت: خوشبختانه در ۴ سال گذشته بهره برداری و رونمایی از موسوعه‌ها آغاز شده و تاکنون موسوعه‌های علامه شرف الدین، علامه بلاغی، شهید اول و شهید ثانی به زیور طبع آراسته شده است.

حجت الاسلام نجف لک زایی با اعلام این مطلب که موسوعه‌های علامه کاشف الغطاء و شیخ بهایی در سال آینده رونمایی خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که درباره موسوعه‌ها در دستور کار پژوهشگاه قراردارد نگاه راهبردی به تراث شیعه در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه بر اساس محل زندگی و آداب و رسوم زندگانی بزرگان اسلام آثارشان را منتشر خواهیم کرد، گفت: انتشار موسوعه در لبنان و عراق براساس نیازهای اساسی این کشورها و در جهت تقویت واقعی شیعیان این کشورها انجام شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه از اضافه شدن زندگی نامه شهید ثانی به موسوعه الشهید الثانی خبر داد و گفت: این موسوعه در سی جلد و با ۵۵ عنوان منتشر و در اختیار علاقمندان قرار دارد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما