تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
۰
کد مطلب : ۲۳۵۸۳

آموزش و پرورش و سازمان حج و زیارت تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

آموزش و پرورش و سازمان حج و زیارت تفاهم نامه همکاری امضاء کردند
سالار قاسمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار داشت: با توجه به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج همگانی برای مبارزه با بی سوادی، به منظور هم افزایی در جهت تسریع در دستیابی به اهداف سوادی آموزی، تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش و پرورش و سازمان حج و زیارت استان قزوین منعقد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: امضاء تفاهم نامه در راستای استفاده از ظرفیتهای موجود در شناسایی و آموزش بی سوادان گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله است، در واقع سعی بر این است با عقد تفاهم نامه به دستگاه های دیگر، مطابق با فرمان حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری در خصوص با سواد نمودن گروه هدف، به این موضوع شتاب خاصی داده شود.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این تفاهم نامه، کمک به افزایش آگاهی مخاطبان و کم سوادان در ادای صحیح فریضه حج و زیارت است.

سالار قاسمی بیان کرد: رئوس همکاری های مشترک شامل برنامه ریزی برای تشویق بی سوادان شرکت کننده در برنامه های سوادآموزی، شناسایی و پالایش وضعیت سواد متقاضیان سفر معنوی حج عمره و عتبات عالیات، تبادل بانک های اطلاعاتی دو دستگاه در تعیین وضعیت شاخص با سوادی گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله و برنامه ریزی برای ثبت نام و آموزش بی سوادان و کم سوادان خدمات گیرنده از حج و زیارت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امید است با همکاری و مساعدت تمام دستگاه ها و نهادهای استانی بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف عالیه تعلیم و تربیت گام های مؤثری برداریم، اجرای برنامه ها و تحقق اهداف تعلیم و تربیت مستلزم مشارکت و همکاری تمام دستگاه ها است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما