تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۳۵۹۴

تقارن نوروز با ایام فاطمیه فرصتی برای احیای سبک زندگی و فرهنگ فاطمی است

تقارن نوروز با ایام فاطمیه فرصتی برای احیای سبک زندگی و فرهنگ فاطمی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام نبوی، مسئول فرهنگی وعقیدتی سپاه ناحیه شهرستان کیار با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه در بین عزاداران مسجد امام حسین(ع)شلمزار گفت: جهان امروز بیشترازهرزمان دیگر، نیازمند الگو گیری ازسبک زندگی حضرت زهراست.

وی با اشاره به گوشه هایی از تاریخ زندگی حضرت فاطمه (س)،‌ زندگى پر برکت آن حضرت را به‌عنوان بهترین الگو و نمونه فرا روى انسان‌های مسلمان و آزاده دانست که با الهام گرفتن ازآن می توان درمسیرسعادت و خوشبختی گام نهاد و با الگو گرفتن ازآن، مسیر کمال را پیموده به حیات معقول دست یافت.

نبوی با تأکید براین نکته که جامعه مسلمان امروز به‌ویژه بانوان، بیش از پیش به الهام گیری از زندگى حضرت زهرا(س) نیازمند است،افزود: ایشان هم در نزد رسول خدا و هم در نزد مسلمانان راستین از احترام و مقام ویژه ای برخوردار بوده و فضیلت‌های این بانوی بزرگوار در کتب احادیث و روایات آمده فراوان است.

این مسئول فرهنگی، وجود نام‌ ها والقاب زیبای حضرت در احادیث رابیانگر مقام شگرف وجایگاه ویژه آن بزرگواردرمقام همسرعلی (ع)، مادرحسنین وهمچنین امتیازات ویژه و منحصر به فرد آن حضرت برشمرد.

حجت‌الاسلام نبوی، با استناد به سوره کوثر و مژده خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) که فرمود انّا اعطیناک الکوثر،،اظهار داشت: تأویل کوثر، فاطمه زهرا علیها السلام است ودرحقیقت حضرت فاطمه مجمع همه خیراتی است که روز به روزازسرچشمه دین نبوی، بر همه بشریت وبرهمه خلایق فرو می ریزد. البته خیلی ها سعی کردند آن را پوشیده بدارند و انکار کنند، اما نتوانستند؛ والله متمّ نوره و لوکره الکافرون.

حجت‌الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را به این مرکز نور نزدیک کنیم و لازمه این کار، نورانی شدن است. باید باعمل ونه با محبت خالی، نورانی شویم، محبت، دفاع ازولایت و ساده زیستی از جمله اموری است که می توانیم درزندگی شخصی واجتماعی پیاده کنیم تا وابسته به این خاندان شویم.

وی هم چنین از تقارن نوروز ۹۴با ایام فاطمیه به‌عنوان فرصتی استثنایی برای احیای سبک زندگی و فرهنگ فاطمی یاد کرد وازهمگان خواست ضمن بزرگداشت شعائر دینی، ‌سیره زندگی ائمه معصومین ازجمله صله رحم، ‌هدیه دادن، دستگیری ازضعیفان ومحرومان مورد توجه قراردهند.

در پایان این مراسم یوسف وجدی از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت به ذکرنواحی مداحی در مدح حضرت فاطمه الزهرا(س)پرداخت.

گفتنی است، این سخنرانی درسیزدهم اسفند۹۳بعد از نماز مغرب وعشا در مسجد امام حسین(ع) شلمزار برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما