تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۳۵۹۶

مراجعه حدود ۴۰ هزار زایر به درمانگاه های ایرانی در عتبات

مراجعه حدود ۴۰ هزار زایر به درمانگاه های ایرانی در عتبات
از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۵۹ نفر ویزیت پزشکی عمومی شده اند که ۱۰ هزار و ۵۷۵ زایر جهت تزریقات، ۲۶۵ زایر برای پانسمان، ۲۸۰ زایر برای تست نوار قلب و ۲۶۶ نفر برای تست قند خون به مراکز پزشکی حج و زیارت مراجعه داشته اند.

همیچنین از این تعداد، ۳۷ زایر برای درمان بخیه، ۶۸۰ زایر برای سرم درمانی، ۱۲ زایر برای سونداژ، ۱۵ زایر برای گچ و آتل به مراکز پزشکی حج مراجعه کرده اند.

در این مدت ۸۱ بیمار زایر ایرانی برای درمان به بیمارستان های عراق اعزام شده اند که اکنون تنها ۹ بیمار در این بیمارستان ها بستری هستند.

مرکز پزشکی این سازمان همچنین اعلام کرد که در این مدت کارشناسان بهداشت از ۱۳۵ مرکز تحت نظارت هیات پزشکی جمعیت هلال احمر در نجف اشرف و ۱۰۴ مرکز در کربلا بازدید میدانی داشته اند.

در حال حاضر هفت درمانگاه برای ارایه خدمات درمانی زایران ایرانی در کشور عراق فعالیت می کنند که سه درمانگاه در نجف اشرف، چهار درمانگاه در کربلای معلی فعال هستند.

همچنین در حال حاضر یک درمانگاه در هتل دهوی در شهر کاظمین به ارائه خدمات درمانی به زایران ایرانی می پردازد.

تمامی خدمات درمانی مراکز پزشکی حج و زیارت در عتبات عالیات به صورت رایگان به زایران ایرانی ارائه می شود که متناسب با هر شهر، یک یا دو درمانگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما