تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۳۶۱۹

شناخت فاطمه زهرا(س) آشنایی با خصوصیات یک انسان برتر است

شناخت فاطمه زهرا(س) آشنایی با خصوصیات یک انسان برتر است
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی پیش از ظهر یکشنبه در همایش استانی فاطمیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت با بیان اینکه دنیای امروز با چالش ها و مشکلات فراوانی روبرو است، افزود: اگر کسی نگاه تیزبین معنوی داشته باشد دنیا را پر از کفر و شرک و نفاق می بیند و کسی که با دید ظاهری به دنیا نگاه کند آن را پر از جنگ و خشم و خشونت می بیند.

وی اظهار داشت: دنیای امروز دنیایی است که خانواده در آن در حال متلاشی شدن بوده و ظلم و بی عدالتی و بیداد بر آن سایه افکنده است.

آیت الله ملک حسینی کفر، شرک، نفاق، جنگ، بی عدالتی و ظلم، فروپاشی خانواده ها و بحران مربوط به محیط زیست را از مهمترین چالش ها و بحران های عصر حاضر عنوان کرد.

وی یادآور شد: ائمه اطهار جهان را با عرض جغرافیایی و طول تاریخی مشاهده و رهیافت های خود را از وحی الهی برای مردم بازگو می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: امروز جهان در جاهلیتی قرار دارد که بسیار پیچیده تر، سیاه تر و نکبت بار تر از جهالت گذشته است.

آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: مصیبت بشر انتخاب دین نبود بلکه این بود که احساس می کرد هر آنچه اندیشید باید به عنوان دین انتخاب کند و رسالت پیامبر اسلام این بود که به بشر بفهماند تنها اندیشه ای نقشه راه اوست که در زیر پرچم وحی الهی باشد.

وی مهمترین علت جنگ در دنیای امروز را مرزها و منافع خاص دانست و تصریح کرد: اگر به جای منافع خاص انسانی به منافع مشترک انسانی توجه شود دلیلی برای جنگ وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در نگاه دینی جانفشانی برای خاکی که هدایت خیز، ولایت خیز و خاک نبوت و رسالت باشد مقدس بوده و جانفشانی برای جایگاه ولایت و هدایت است.

آیت الله ملک حسینی در ادامه بیان کرد: فاطمه زهرا(س) شخصیتی بود که هم قول و هم عملش مبارزه با مشکلاتی بود که امروزه کلمه چالش را برای آنها به کار می برند.

وی عنوان کرد: امروز اگر کسی بتواند حضرت فاطمه(س) را به خوبی بشناسد می تواند خصوصیات یک انسان برتر را بیان کند و اگر امیال و آمال آن بانوی گرانقدر را بشناسد به این نکته پی می برد که امام عصر برای احیای چه جامعه ای خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: شناخت فاطمه زهرا(س) منجر به شناخت جامعه ای می شود که امام عصر آن را هدایت می کند.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به شور فاطمی در بین مردم شهرستان کهگیلویه، یادآور شد: ۱۸ سال پیش اولین سینه زنی های خیابانی و دسته روی بعد از شهر اصفهان در شهر دهدشت رخ داد که این افتخار بزرگی برای این استان است.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز، بر حفظ حرمت این ایام تأکید کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن این استان در ایام نوروز و ورود گردشگران از سراسر نقاط ایران به آن، حفظ حرمت ایام فاطمیه به مثابه حفظ آبروی مردم این استان است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما