تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۳۶۳۳

محبت حسین(ع) انسان را بالا می برد

محبت حسین(ع) انسان را بالا می برد
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفاری سخنرانی کرد و حاج حسین سازور به همراه دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) به روضه خوانی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صفاری را بخوانید؛

_ خودتان را با اصحاب اهل بیت مقایسه نکنید. اصحابی که قیمتی هستند و هر جا رسیدند از ولایت رسیدند. هر چه جمع کرده باشید و به غیر از راه ولایت باشد هیزم جهنم است و ضلالت است. نماز و قرآنی که از علی(ع) نگرفته باشید به درد نمی خورد.

_ از طریق اهل بیت می شود رو به خدا رفت و به بهشت رسید. دروغ نگفتن و تهمت نزدن و ربا نخوردن و حرام انجام ندادن برای کسایی است که اول راه هستند و منی که به این ها نرسیده ام هنوز به اول راه هم نرسیده ایم. ما قریب به ظهور هستیم. امتحان ما طور دیگری است.

_ آدمی که بوی گند گناه را متوجه نشود هنوز به اول راه نرسیده است و به اول راه بندگی نیامده ایم. همه همت ما این است که نماز اول وقت بخوانیم. همت خودتان را بلند بدارید. حاج احمد متوسلیان افق را نشان می داد و می گفت که پرچم را آنجا می کاریم. این درست است.

_ امتحان ما در مسیری است که حضرت فاطمه زهرا رفتند. ما باید ببینیم که مرد این راه هستیم یا نه. راهی که فاطمه(س) باز کرده است. شهدا اگر بگویند که ما این راه را می رویم راست می گویند چون به این راه رفته اند. به حرف نیست. ان شاءالله که دست ما را هم بگیرند.

_ اولین امتحان من وشما به عنوان آدم های آخرالزمان، اصحاب مهدی بعد از حلال و حرام و واجب و مستحبات در صفحه دوم قرآن ها آمدیم که ان شاء الله متقین باشیم این است که این غیب و شهود برایمان نباید فرقی نداشته باشد. به این که امام زمان الان ما رامی بیند، ایمان داشته باشیم.

_ آیا باور داریم که امام زمان ما را نگاه می کند و حضورشان را لمس می کنیم؟ سلامی که به ایشان می دهیم را لمس می کنیم. امام صادق فرمودند که شیعه ما حداقل روزی سه بار بر اباعبدالله سلام می دهد.

_ مزه محبت حسین بن علی برای دل های پاک است. کوچکش نکنید. اصل را خراب نکنید. بدانید که حبیب بن مظاهر مزه لطف حسین بن علی را می چشد. شهیدی که برای مظلومیت و غربت حسین گریه کرد مزه گریه برای حسین را می فهمد.

_ محبت حسین انسان را بالا می برد. جوان هایی که شهید شدند با محبت حسین به این درجه رسیدند. امام فرمودند که مزار این شهدا تا قیامت زیارتگاه است. خیلی ها در امتحان های اولیه هم رد می شوند.


مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما